Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور زلزله و ایمنی با رویکرد مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد. ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در بازدید از روند برگزاری مانور زلزله و ایمنی در هنرستان مبتکران اردبیل اظهار داشت: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برای مواجهه با اثرات زلزله، همه‌ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی­ با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ها در مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امسال نیز این مانور با شعار محوری «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» و با مشارکت ادارات مختلف با هدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن و کاهش خسارات ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقای فرهنگ خودامدادی و دیگرامدادی برگزار می‌شود.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس سیستان و بلوچستان برگزار شدمانور زلزله و ایمنی در استان لرستان برگزار شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز هدف اصلی از انجام مانور زلزله در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق دانست و تصریح کرد: این مانور مشترک با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به ویژه در بین دانش‌آموزان در بیش از 3 هزار مدرسه استان اردبیل برگزار می‌شود.

حسین برزگرماهر با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، افزود: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مدیران مدارس استان خواست تا اهتمام ویژه‌ای را به مقاوم‌سازی غیرسازه‌ای در مدارس به ویژه تثبیت قفسه­ها، کمدها، تابلوها، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داشته باشند تا در هنگام  بروز احتمالی زلزله، خسارات جانی و مالی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله و سیل است، گفت: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضرر‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

انتهای پیام/l

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها