Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز از حوزه، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع مهریه اشاره کرد و گفت: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند که جای تشکر دارد؛ اما اخیرا در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه 700 میلیون تومان دولت خرج آنان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناهند و نباید این همه بی گناه در زندان باشد؛ آن هم در زندان جمهوری اسلامی که نباید اینطور باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: برای آزادی این زندانیان، راه های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می شوند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: زندان عوارض زیادی دارد که زندانی و خانواده او را با مشکلات بسیاری مواجه می کند؛ خوب است که این مسئله به صورت جدی بررسی شود و بنده اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی آماده است که قوانین دست و پا گیر درباره مهریه را اصلاح کرده تا زندانیان مهریه از زندان خلاص شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به موضوع استیضاح یکی از وزرا نیز اشاره کرد و گفت: ما در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمن ظاهرا قوی خارجی، قدرتمند باشیم؛ اخیرا پشت سر هم برادران و خواهران مجلس، وزرا را استیضاح می کنند؛ البته وزرا بی اشکال نیستند؛ اما در این شرایط اگر بخواهیم استیضاح کنیم، دولت ضعیف می شود.

وی تصریح کرد: دولت بی اشکال نیست؛ اما نباید دولت را تضعیف کرد؛ خوب است که نمایندگان مجلس شرایط را در نظر گرفته؛ از این استیضاحات پشت سر هم در این شرایط صرف نظر کرده و اشکالات خود را به صورت سؤال مطرح نمایند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرموده است: «إنّ اللَّهَ تَعَالَی تَجَاوَزَ عَنْ أُمّتی مَا حَدّثَتْ بِهِ نَفسَهَا مَا لَم تَتَكلّم بِه أو لَم تَعمَل بِهِ/ خداوند در مواردی که امت من کاری را به فعلیت نرسانده یا بر زبان جاری نساخته اند از آنها گذشت کرده است».

وی اظهار داشت: عده ای گرفتار وسواس هستند که گاهی وسواس های فکری است و گاهی وسواس های عملی.

این استاد حوزه ابراز داشت: وسواس های عملی در میان بانوان بسیار زیاد شده است که گرفتار طهارت، نجاست و ... شده و زندگی خود، فرزند و همسر خود را تیره و تار می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید به این زنان گفت که وسوسه شما به خاطر این است که مسئله شرعی نمی دانید؛ شک در وسواسی حجت نیست؛ علم آن نیز که از طریق غیرمتعارف برای او حاصل می شود، حجت نیست.

وی تصریح کرد: باید اشخاص وسواسی را با احکام شرعی آشنا کرد تا از این مشکلات رهایی پیدا کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: گاهی وسواس ها، وسواس فکری است و کفریاتی در نظر او می آید که ذهن او را مشوش می کند؛ راه خلاصی از وسوسه های شیطانی «اعتنا نکردن به این وسوسه ها» و ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد