Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@02:55:54 GMT

استیضاح رئیس مجلس از حد نصاب افتاد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۶۴۹۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ کاظم جلالی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: از آذر امسال اقدامی را آغاز کرده ایم، مبنی بر اینکه چگونه می توان کاری انجام داد تا هم اقتصاد خانوار تقویت ، هم جلوی قاچاق بنزین گرفته و هم قیمت بنزین متناسب سازی شود.
وی ادامه داد: برای این کار دو راه وجود دارد، یکی در نظر گرفتن سهمیه بندی برای خودروها با قیمت مناسب است تا به مردم فشاری وارد نشود و راه دیگر در نظر گرفتن سهمیه برای هر یک از شهروندان ایرانی است به گونه ای که به ازای هر ایرانی 20 لیتر بنزین هزار تومانی در اختیار قرار گیرد و قیمت مصرف بیش از این 20 لیتر، افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: از مجموع 24 میلیون خانوار ایرانی حدود 12 میلیون خانوار اصلاً خودرو ندارند و بخشی دیگر از خانوارهای ایرانی بیش از یک خودرو دارند.
جلالی گفت: وقتی سهمیه برای خودرو در نظر گرفته می شود باعث نوعی بی عدالتی می شود زیرا به برخی افراد یارانه تعلق می گیرد و برخی دیگر شامل این یارانه نمی شوند.
وی ادامه داد: در این طرح اولیه هم عدالت وجود دارد و از طرفی دیگر خانوارهای ایرانی تقویت می شوند و به جای اینکه دولت بسته حمایتی در نظر بگیرد که حتی ممکن است به گروه های هدف تعلق نگیرد، در این طرح خانوار می تواند تقویت شود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به عنوان مثال بگوییم قیمت بنزین 4 هزار تومان شود، قیمت 20 لیتر بنزین حدود 60 هزار تومان می شود و این مبلغ برای یک خانوار 5 نفره ماهیانه حدود 300 هزار تومان یارانه می شود و از سال بعد نیز برای متناسب سازی قیمت بنزین دچار مشکل نخواهیم بود زیرا همیشه گرانی به ضرر مردم بوده است و باید کاری انجام دهیم که مردم احساس کنند در شرایط گرانی، سود هم می برند و اقتصاد خانوار تقویت می شود.
جلالی ادامه داد: البته این طرح بسیار بررسی شده اما هنوز تصمیمی گرفته نشده بلکه کار پژوهشی است که مرکز پژوهش های مجلس انجام داده و ربطی به تصمیمات ندارد و تصمیم نهایی باید در دولت و مجلس گرفته شود.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص طرح استیضاح آقای ظریف از سوی نمایندگان گفت: نکته ای که آقای ظریف به آن اشاره کردند خیلی مناسب نبود که در فضای عمومی اعلام شود اما در شرایط فعلی هم که سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه قرار دارد بحث استیضاح وزیر امور خارجه نیز چندان مناسب نیست و فراکسیون های مجلس چندان از این استیضاح استقبال نکردند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص استیضاح آقای لاریجانی نیز افزود: برخی از دوستان نامه ای را در این خصوص نوشته اند اما علی الظاهر برخی امضا کنندگان نامه نیز اعلام کردند که اصل امضا برای استیضاح نبوده است و تصور آنها این بود که به موضوعی رسیدگی شود.
جلالی با بیان اینکه بخشی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته اند اظهار داشت: با پس گرفتن امضای این نمایندگان، موضوع از حدنصاب افتاده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاظم جلالی مجلس بنزین ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک