Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:50:36 GMT

اجرای پروژه اقتصاد در اتاق شیشه ای در وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۶۸۲۳

اجرای پروژه اقتصاد در اتاق شیشه ای در وزارت اقتصاد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرشجاعیان حسینی در مراسم ارائه نتایج پروژه تدوین و اجرای نظام جامع آماری، با بیان اینکه «آمار»قلب تپنده تمامی تصمیم گیری های اقتصادی چه برای سیاست گذاران اقتصادی و چه برای فعالان بخش خصوصی است، اظهار داشت: نه تنها سیاست گذاری صحیح بر اساس داده های صحیح اتفاق می افتد؛ بلکه افزایش کیفیت تصمیم گیری و شفافیت اقتصادی نتیجه تولید و توسعه آمارهای دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پروژه ایجاد شفافیت و پروژه اقتصاد در اتاق شیشه ای، پروژه ای است که در وزارت اقتصاد اجرا شده و در حال تکمیل است. سعی داریم نه تنها اطلاعات مورد نیاز کشور را در وزارت اقتصاد تولید کنیم؛ بلکه با استاندارد بین المللی، با کیفیت خوب و تباتر زمانی خوب این اطلاعات را ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شش گام برای شفافیت اقتصادی و ارتقا نظام تصمیم گیری در کشور حائز اهمیت است، گفت: در حال حاضر خلاهای قانونی در حوزه تولید آمار و اطلاعات داریم که باید به سمت گردآوری، تجدیدنظر، به روزرسانی و انتشار این قوانین حرکت کنیم.

میرشجاعیان تصریح کرد: اعتقاد داریم با توجه به تولی‌گری مرکز آمار در نظام آماری کشور، باید به این مرکز به خردترین اطلاعات دسترسی داشته باشد؛ این در حالی است که در این حوزه با خلا قانونی مواجه هستیم.

وی گفت: البته نظام آماری کشور باید با نظام محرمانگی و حفظ حریم خصوصی افراد پیوند داشته باشد؛ از این رو اگر اطلاعات در اختیار مرکز آمار قرار گرفت، مردم نباید از افشای اطلاعات خود هراس داشته باشند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین افزود: مورد دیگر استانداردهای آماری است؛ به عنوان مثال در حال حاضر آمارهای مالی دولت بر اساس استاندارد سال ۲۰۰۱ است که باید استانداردها ارتقاء یابد.

میرشجاعیان، افزایش قابلیت دسترسی و مقایسه آماری را گام سوم عنوان کرد و افزود: دسترسی باید در بالاترین سطح در اختیار عموم قرار گیرد مگر اینکه قانون، انتشار آنها را منع کرده باشد. برخی از دستگاه ها بر اساس موقعیت تصمیم میگیرند برخی از داده ها را منتشر نکنند که باید با آنها مقابله کنیم و برای دغدغه دستگاه ها راه حال های مناسب تعبیه کنیم.

وی همچنین مورد چهارم را استفاده از تکنولوژی در کسب و کار عنوان کرد و گفت: گام پنجم این است که باید در فرایند تولید، پردازش و انتشار اطلاعات، نهاد ناظر قوی و بدون وابستگی به دستگاه ها مستقر شود.

میرشجاعیان، گام ششم را نیز اهمیت استقرار واحدهای آماری در مجموعه دستگاه ها عنوان کرد.

کد خبر 4470481

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز آمار ایران وزارت امور اقتصادی و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

عصر ایران - طراح داخلی و طراح Kseniia Kolesnikova، خانه شیشه ای را به عنوان یک اقامتگاه مستطیلی که میان ارتفاعات سنگی کوه قرار گرفته است، به تصور می کشد.

این سازه که به لطف مجموعه ای از ستون های غوطه ور در آب بر فراز یک دریاچه شناور است، شامل بخش هایی از یک کانتینر حمل بار است که تقریبا به طور کامل با پانل های شیشه ای بزرگ پوشانده شده اند و به مناظر بدوی و سورئال اجازه می دهند تا بخشی از فضاهای زندگی داخلی باشند.

Kolesnikova نمای بیرونی را با یک پوسته فلزی زنگ‌ زده پوشانده که از خانه ‌های ماهیگیری کوچک الهام گرفته شده است.

فضای داخلی خانه شیشه ای از یک پالت رنگی یکپارچه و از جنس شن و ماسه و سفال ساخته شده است. مصالح اصلی مورد استفاده سنگ طبیعی (مرمر، تراورتن) و چوب هستند.

طراح فضا را به سه قسمت اصلی تقسیم می‌ کند: اتاق نشیمن-آشپزخانه با یک فضای مخصوص چایخوری، اتاق مطالعه و حمام در مرکز و یک اتاق خواب با حمام مجزا. لازم به ذکر است که دو قسمت مخالف هم بدون هیچ پارتیشنی به کوه متصل می شوند و به طبیعت اجازه می دهند تا نه تنها از پنجره ها بلکه از دل خانه نیز به فضای زندگی نفوذ کند.

کفپوش های شنی که یادآور باغ‌ های سنتی ژاپنی هستند، اتاق چایخوری و فضای استراحت اتاق خواب را پر می‌ کنند. در همین حال، یک فانوس به سبک ژاپنی نیز چراغ روشنایی فضای چایخوری را شکل می دهد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: این خانه مخصوص افرادی است که از دنیا خسته شده اند! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است