Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید به دور از مصلحت اندیشی برای آینده کودکان تلاش کنیم.

 معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد: حق دسترسی به بهداشت، آموزش، سلامت، محیط آرام بدون خشونت و جنگ، دسترسی به سطوح مختلف آموزش که بخش مهم آن آموزش مهارت بر زندگی سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حق  استفاده از غذای سالم و آب و هوا حقوق کودکان است که باید در این زمینه تلاش کنیم و به دور از مصلحت جویی برای کودکان تلاش کنیم تا دنیای بهتری را برایشان ترسیم کنیم‌.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از زاوایه آینده نگری نگاه کنیم رعایت حقوق کوکان و آینده آنها اهمیت دارد. کودکان علاوه بر اینکه نشاط زندگی ما هستند بازیگران اصلی زندگی فردا نیز هستند و امروز باید برنامه ای برای ترسیم آینده روشن و توجه به حقوق کوکان اجرا شود. امروز خود کودکان در برنامه هایشان حضور ندارند و امکان دفاع از حق خودشان را که گاهی مورد سوء استفاده نسل کنونی قرار می‌گیرد را ندارند و ما خیلی جاها باید صدای کودکان باشیم و از حقوق کودکان و از جایگاه آنها مسائل را ببینیم و دفاع کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نباید همه سرمایه‌ها و منافع را به نفع امروز خرج  کرد زیرا آینده ای وجود دارد که متعلق به کودکان است‌.

ابتکار افزود: کارهایی خوبی در این زمینه انجام شده و بنا نداریم که مشکلات را انکار کنیم و نادیده بگیرم ما در جهت تحقق بسیاری از این برنامه تلاش مکنیم ولی با آن فاصله هم داریم. یکی از برنامه هایی که با تلاش همگانی حاصل شده اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که ما در معاونت زنان به نوبه خود اعلام همکاری خواهیم کرد و امیدوارم دستگاهای اجرایی دیگر دلسوزانه در این حوزه تلاش کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم با ابلاغ این قانون یک روح تازه‌ای برای پیشبرد حقوق کودک در جامعه دمیده شود. ناگفته نماند با شرایطی که اکنون به وجود آمده نمی‌توانیم وضعیت اسفناک کوکان را فراموش کنیم. طبق آخرین خبرها ۸۵ هزار کودک یمنی فقط از گرسنگی در یمن فوت کردند. ما به طور خاص برای کودکان و خانواده‌ها طرح ملی خانواده را از سال گذشته با همکاری نهادهای مردمی شروع کردیم و موضوع اصلی این طرح توانمندی خانواده در مهارت ارتباطی است. همچنین معاونت به طور خاص در موضوعاتی مثل حمایت از کودکان در حال آسیب را با نهادهای دیگر مد نظر قرار داده است.

ابتکار در پایان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در معاونت زنان گفت: توجه به مهارت های زندگی با تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش داریم که به طور خاص به مهارت زندگی به کودکان می پردازد. همچنین کار مشترکی با آموزش و پرورش در زمینه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و ایجاد مدارس ویژه‌ای برای این کوکان به خصوص دختران را داریم.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم

استاندار ایلام گفت: شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در دیدار با خانواده شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس «محمدشفیع فیضی‌زاده» اظهار کرد: هر چه داریم از برکت وجود شهدا است و شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند، این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بعد از ۴۱ سال پیکر این شهید والامقام تفحص شد و این خانواده چشم به راه نیستند، خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

بهرام‌نیا با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در مقطع جوانی از مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسید.

کد خبر 750470

دیگر خبرها

  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • نکونام: اگر کسی اشتباه کند تاوانش را می‌دهد
  • نکونام: هر کاری دلم بخواهد می‌کنم
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند