Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی پیش از ظهر چهارشنبه در بیستمین مانور سراسری زلزله که به میزبانی البرز در مدرسه دخترانه فاطمه پزشکی کرج برگزار شد، اظهار کرد: با حضور مسئولان استانی و کشوری زنگ مانور زلزله در این مدرسه همزمان با سراسر کشور نواخته شد.

وی ادامه داد: این مانور سراسری به مرکزیت البرز برای اولین بار در کشور با هدف آموزش جامعه هدف که اهم آنها دانش آموزان هستند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی گفت: دانش آموزان، بخش عمده ای از جامعه را تشکیل می دهند و قشر تاثیرگذاری هستند چراکه آموزش ها از این طریق به خانواده ها به نحو مطلوب منتقل می شود.

وی افزود: مانور زلزله، شبیه سازی ارزشمندی است بطوریکه مشاهده شد، با نواخته شدن زنگ زلزله دانش آموزان آمادگی لازم برای مقابله و مواجهه با حوادث طبیعی را داشتند.

سرپرست استانداری البرز اضافه کرد: این قبیل مانورها شوک و اضطراب ناشی از حوادث را کاهش می دهد و فرد را مهیای واکنشی صحیح در موقعیت های مشابه می کند.

وی گفت: چنین برنامه هایی با تداوم و استمرار بر میزان آمادگی جامعه برای مواجهه با مخاطرات می افزاید.

شهبازی افزود: البرز شرایط بسیار حساسی به دلیل دو گسل ماهدشت و اشتهارد دارد از این رو باید با آموزش های لازم، مردم آمادگی لازم را پیدا کنند تا در بحران ها کمترین آسیب را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امید است ایران اسلامی با آموزش های پیشگیرانه و ممارست در آموختن، در بحران ها از آسیب های جدی جانی و مالی در امان بماند.

کد خبر 4470545

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری البرز زلزله شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی