Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان زیر ۳ سالی که والدینشان با آنها زیاد صحبت می‌کنند، قدرت صحبت کردن و دایره لغات وسیعی دارند همچنین از IQ بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اعجاز بزاق زالو

در بزاق دهان زالو ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین وجود دارد که باعث رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگ‌ها و افزایش خون‌رسانی به مغز و اندام می‌شود؛ هر نوع عفونتی را می‌توان با بزاق دهان زالو که حاوی ماده‌ای به نام آنتی‌کوالاگون «هیرودین» است را درمان و ریشه‌کن کرد، این بزاق خاصیت بی‌حس‌کنندگی، گشادکنندگی عروق، ضدانعقادی، خواص آنتی بیوتیکی، خواص ضدالتهابی و ضدلخته‌ای دارد که پزشکان طب سنتی استفاده از آن را بسیار توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از علائم بارداری چه می‌دانیم؟

یکی از نخستین نشانه‌های بارداری، باد کردن و دردناک شدن ناحیه سینه‌هاست که به دلیل افزایش هورمون‌های بدن ایجاد می‌شود، این درد پس از اتمام سه ماهه نخست بارداری به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند، زیرا بدن خودش را با میزان هورمون‌ها تطبیق داده است؛ برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع‌های صبحگاهی می‌شوند، برخی دیگر نیز یک یا 2 هفته زودتر این اتفاق رخ می‌دهد البته این حالت مختص صبح نیست چرا که حالت تهوع می‌تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بی‌افتد.

خمیردندان درمانی برای جوش

تریکلوسان یکی از محتویات خمیر دندان است که به خشک شدن سریع جوش کمک می‌کند؛ تریکلوسان یک ضد باکتری است و باکتری تولید کننده جوش و آکنه را می‌کشد، خمیر دندان باعث کاهش قرمزی و تورم ناشی از آکنه یا جوش می‌شود؛ علت اصلی زدن آکنه و جوش‌ها، داشتن پوست چرب است که خمیردندان به دلیل داشتن کربنات کلسیم می‌تواند چربی‌های اضافی را از پوست حذف و از جوش زدن جلوگیری کند.

درمان خانگی زخم با مواد طبیعی

یکی از راه‌های درمان خانگی زخم، استفاده از عصاره سیر تازه است؛ به این منظور می‌توانید از مقداری عصاره سیر تازه که با مقدار مساوی آب رقیق شده است، استفاده کنید همچنین می‌توانید چند حبه سیر را درشت خرد کنید و با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید و سپس آن را در محل زخم بمالید، خوب است بدانید که استفاده از سیر باعث ضدعفونی شدن محل زخم می‌شود؛ استفاده از عصاره تازه برگ آلوئه ورا یا صبر زرد و قرار دادن آن بر روی محل زخم از دیگر روش‌های درمان خانگی زخم است، بعد از قرار دادن ژل داخل برگ آلوئه ورا بر روی محل زخم، آن را بانداژ کنید تا کاملا جذب شود.

برای افزایش هوش کودک با اون صحبت کنید

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان زیر ۳ سالی که والدین با آنها زیاد صحبت می‌کنند قدرت صحبت کردن و دایره لغات وسیعی دارند همچنین از IQ بالایی برخوردارند؛ کودک را با خود به آشپزخانه ببرید در مورد کارهایی که می‌کنید صحبت کنید، هنگامی که به گردش یا خرید می‌روید در مورد کارهایی که انجام می‌دهید صحبت کنید، کودک شاید معنی صحبت‌های شما را متوجه نشود ولی قدرت توجه و شناخت او نسبت به کلمات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فوری: توافق رانگنیک با بایرن مونیخ
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • برای اولین بار: صلاح به یورگن کلوپ چه گفت!‏
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم