Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@13:54:34 GMT

تهران برای حوادث کوچک آمادگی دارد!

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۸۶۷۴

تهران برای حوادث کوچک آمادگی دارد!

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تهران برای یک زلزله بزرگ 7.5 ریشتری آمادگی ندارد، اما برای حوادث کوچک آمادگی داریم.

اخبار اجتماعی ایران/ اسماعیل نجار در بیستمین مانور  نمادین زلزله و ایمنی مدارس که صبح امروز چهارشنبه هفتم آذر به صورت پایلوت در مدرسه فاطمه پزشکی کرج برگزار شد گفت: با توجه به آموزش‌هایی که داده شده بود خوشبختانه این مانور به نحو احسن توسط دانش‌آموزان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار افزود: پناه‌گیری، خروج از محل، برپایی چادر،  انتقال مصدومین و ... به خوبی انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر حوادث خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان برای ارتقای آمادگی انجام داد برگزاری مانور است که خوشبختانه هر سال برگزار می‌شود و این بیستمین مانوری بود که انجام شد.

معاون وزیر کشور در خصوص آمادگی کشور در برابر حوادث اعلام کرد: این موضوع به سطح حادثه بستگی دارد، اگر حادثه گسترده و در مراکز جمعیت بزرگ باشد سطح آمادگی پایین است، مثلا تهران برای یک زلزله بزرگ 7.5 ریشتری آمادگی ندارد، اما برای حوادث کوچک آمادگی داریم.

این مسئول ادامه داد: در هر حال آموزش برای مقابله با حوادث اهمیت زیادی دارد و به دنبال آن هستیم تا دانش‌آموزان حوادث را بشناسند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد

ناصر اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حدود ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، گفت: در طول سال گذشته میزان تولید برق این نیروگاه‌ها با رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۴۶ میلیون مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان تولید حدود ۲۰۰ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، ۸۳ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های بخاری و ۶۳ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های گازی بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار بیش از ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید، گفت: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب گردید تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کند.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی در سال گذشته از مرز ۳۹ درصد عبور کرده است، افزود: برای پیک تابستان امسال نیز ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است تا واحدهای تولید برق حرارتی در روزهای اوج مصرف تابستان با حداکثر توان آماده تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور باشند.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا پیش از شروع روزهای گرم سال این تمهیدات به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

کد خبر 6054459 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مجموعه هلال احمر و جریانات امدادی باید در اولویت‌ قرار بگیرند
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • آمادگی ۷ بوستان تهران برای اسکان مسافران نوروزی
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان