Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز چهارشنه (۷ آذر) همزمان با سراسر کشور در دبیرستان نمونه رستگاران اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،  در این مراسم نمادین که با حضور استاندار مرکزی، جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و دانش آموزان برگزار شد، علاوه بر آموزش به دانش آموزان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی در نخستین لحظات وقوع زلزله فرضی در محل حاضر شده و توانایی خود را به نمایش گذاشته و نیروهای هلال احمر و اورژنس نیز برای انتقال مصدومان فرضی به محل امن و مراکز درمانی اقدامات لازم را انجام و همچنین دانش آموزان نیز با آموزش هایی که از قبل فرا گرفته بودند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های لازم در این زمینه گفت: همه افراد جامعه باید آگاهی های لازم را در برابر حوادث احتمالی و بلایای طبیعی داشته باشند تا در هنگام وقوع بتوانن بهترین مراقبت را از خود و خانواده وجامعه داشته باشند.

 

 

شهریار فولادوند با اشاره به اینکه این عملیات تمرینی فرصت مناسبی برای آموزش دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در یک فضایی اینچنینی است، بیان کرد: این عملیات برای دانش آموزان با حضور نیروهای امدادی و عملیاتی بیشتر به  واقعیت نزیدک می شود و سبب آگاهی هر چه بیشتر آنان خواهد شد.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه عملیات تمرینی زلزله و ایمنی با همکاری ستاد مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش نشانی هر ساله برگزار می شود، ادامه داد: این عملیات با هدف گسترش آگاهی و آمادگی دانش آموزان و فرهنگ سازی در مقابله با زلزله و کاهش خسارت های احتمالی انجام می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی آموزش صحیح دانش آموزان به منظور مقابله احتمالی با حوادث و بلایای طبیعی و توجه به نکات ایمنی در زلزله و حوادث طبیعی را از مهمترین اولویت های آموزشی کمیته مانور سراسری زلزله دانست و بیان کرد: همه دانش آموزان باید با این مهم آشنا و آموزش های لازم در این زمینه را فرا بگیرند.

 

 

 

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد زلزله کرمانشاه زلزله مقام معظم رهبری بسیج کنفرانس هفته بسیج شیراز مناطق زلزله زده خامنه ای مانور ایمنی در برابر زلزله اراک آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.

نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.

در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش آموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنند و معلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند