Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مدیران، دانش‌آموزان را از فضای المپیاد و کنکور دور کنند و اجازه بدهند دانش‌آموزان فرصت رهبری پیدا کنند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فاطمه مهاجرانی در مراسم تبیین سیاست‌های مرکز و نقش انجمن اولیاء و مربیان در رشد و بالندگی دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان افزود: مهارت‌های زندگی یکی از برنامه‌های جدی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مهارت‌هایی همچون دست‌ورزی، توجه به سلامت خود، دیگران، خانواده و حفظ محیط زیست از جمله این مهارت‌هاست که باید در دوره اول متوسطه مورد توجه قرار گیرد.

مهاجرانی در ادامه اظهار داشت: تاکید ما به مدیران متوسطه اول این است که دانش‌آموزان را از فضای المپیاد و کنکور دور کنند.

وی با تاکید براینکه سیاست مرکز تربیت انسان است، عنوان کرد: با این نگاه سمپاد مهارتی برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شد.

مهاجرانی تاکید کرد: مهارت‌ها باید متناسب با نیاز صنعت باشد که یکی از اقدامات انجام شده در این خصوص برگزاری جشنواره من و آینده ایران است.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم که دانش‌آموزان در کشور حفظ شوند و مهاجرت نکنند باید به آن‌ها نقش بدهیم و اجازه بدهیم فرصت رهبری پیدا کنند.

مهاجرانی درخصوص مدارس سمپاد گفت: جداً حیات مدارس سمپاد مدیون نگاه ویژه مقام معظم رهبری است.

وی همچنین با بیان اینکه بذرعلوم پایه در متوسطه اول است اظهار کرد: طرحی با عنوان خانه علوم پایه در متوسطه اول شکل خواهد گرفت که هسته اول آن خانواده‌ها هستند.

مهاجرانی ادامه داد: با این طرح بچه‌های مدارس استعداد‌های درخشان با دانش‌آموزان مدارس دیگر که علاقه‌مند به این علوم هستند می‌توانند با هم در ارتباط باشند.

وی مهارت‌های انسانی از قبیل: مهرورزی، دوستی، توجه به دیگران، احترام گذاشتن و در سطوح بالاتر درک یکدیگر و تفکر انتزاعی را ویژه دوره متوسطه دوم دانست.

نورعلی عباسپور مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: ما باید مطالبات خانواده‌ها را مد نظر قرار بدهیم

وی تصریح کرد: تربیت، جز حقوق بشر است و خانواده‌ها حق مشارکت دارند

عباسپور با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های انجمن اولیاء و مربیان، آموزش خانواده‌هاست افزود: حدود ۸ هزار مدرس آموزش خانواده در سطح کشور داریم.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه مدارس استعداد‌های درخشان دارند لازم است که مدرسان ویژه‌ای را برای مدارس استان‌ها و مناطق سراسر کشور همراه با دوره‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهاجرانی استعدادهای درخشان دانش آموزان مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها بابد به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، به کارآفرینان، کارفرمایان، تولید کنندگان و کسانی که در بخش کار و تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و دغدغه کار و تلاش را دارند خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: روز گذشته با جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفری به خدمت حضرت آقا رسیدیم. مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات و مسائل جامعه کارگری را به دقت رصد کردند و جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده هایشان را مورد اشاره قرارداده و گفتند اگر حال کارگران در کشور خوب باشد یعنی حال نصف جامعه خوب است.

بیات با بیان اینکه باید فرمایشات سکاندار نظام جمهوری اسلامی و کسی که در  رأس امور است، به منصه ظهور برسد تا جامعه کارگری به عینه دستاورد اقدامات صورت گرفته را ببیند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله خدمت مقام معظم رهبری می رویم و ایشان نکات مهمی را گوشزد می‌کنند و کمترین انتظار این است که تا سال آینده و دیدار دیگر بسیاری از فرامین ایشان جنبه عملیاتی پیدا  کرده و آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت می گذرد ولی می بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان با بیان اینکه باید نقدینگی ها و سرمایه ها به سمت تولید هدایت شوند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار بدهند زیرا پایه و اساس اقتصاد و رشد اقتصادی هر کشور تولید آن است و اگر حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد، موجب شکوفایی و بهره‌وری اقتصادی می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال