Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: براساس حجم آب موجود سد زاینده‌رود رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه عملا از نظر فنی امکان‌پذیر نخواهد بود. ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت حجم آب سد زاینده‌رود، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده‌رود 130 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأثیر مثبت بارش‌ها در بهبود شرایط سد زاینده‌رود، افزود: میزان بارش‌ها بسیار مطلوب بوده اما برآورد آن به مخزن سد زاینده‌رود آنقدر تاثیر مثبتی را نداشته و تاثیرات خیلی اندک بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با این‌ وجود ورودی سد زاینده‌رود پیش از بارش‌ها 11 مترمکعب برثانیه بود که بعد از بارش‌ها به 19 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی پیرامون اینکه طی نشستی برای رسیدگی به وضعیت حق‌آبه و معیشت کشاورزان استان اصفهان با حضور معاون وزیر نیرو مقرر شد که افزایش خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه با حضور نمایندگان صنفی کشاورزان بررسی شود و در صورت امکان بازگشایی در آن تاریخ، این موضوع به شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود اعلام شود آیا آب زاینده‌رود رهاسازی می‌شود، گفت: براساس حجم آب موجود سد زاینده‌رود رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه عملا از نظر فنی امکان‌پذیر نخواهد بود.

ساسانی اظهار داشت: مقرر شده کارگروهی متشکل از چهار گروه شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، نماینده صنف کشاورزان؛ میزان بارش‌ها، وضعیت ورودی و خروجی ذخیره سد زاینده‌رود و میزان حجم رهایی برای توزیع آب کشاورزی را بررسی و براساس آن برنامه‌ای تدوین شود و نتایج به وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه گردد تا بعد از انعکاس آن در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود زمان نهایی بازگشایی آب زاینده‌رود مشخص شود.

خشکی زاینده رود تا اطلاع ثانوی/ آب به روی زاینده رود باز شد اما به اصفهان نمی رسدحجم سد زاینده رود، 330 میلیون متر مکعب استباغات تشنه اصفهان سیراب می‌شوند؛ رهاسازی 30 میلیون متر مکعب آب در زاینده رود

وی در پاسخ به این سئوال که با تحویل آب به کشاورزان مشکلی در تأمین آب شرب اصفهان ایجاد نمی‌شود، افزود: با تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بازگشایی آب برای بخش کشاورزی با رعایت خطوط قرمز تامین آب شرب برای اصفهان است و به همین دلیل تمام جوانب دقیق بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی _ یک گروه از خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی از آثار تاریخی اصفهان بازدید کردند تا اثرات فرونشست را بر آن ببینند. یک شکاف بزرگ درست کف یکی از صحن‌های مسجد سید درست شده است که نسبت به دو سال قبل بیشتر پیش رفته است. شکاف ادامه پیدا کرده تا به جاهای دیگر مسجد هم برسد، به خصوص به سقف و دیوارها.

گزارش را اینجا ببینید

علاوه بر آن مسجد جامع عباسی و مسجد و بازار علیقلی آقا هم وضع بهتری ندارد. ترک‌ها و شکاف‌های بزرگ بر سقف و دیوار مسجدها دیده می‌شود. فرونشست در اصفهان نامتقارن است یعنی دو طرف بنا به یک اندازه در زمین فرو نمی‌رود. به همین دلیل خطر فروریختن بیشتر می‌شود.

در بعضی جاها دیوار را  طوری درگیر کرده‌ که مجبور شده‌اند وصله پیله‌اش کنند. در مسجد جامع عباسی ستون‌ها چرخیده‌اند و این می‌تواند باعث شکاف در گنبد و ریزش بنا شود.

کارشناسان فعال در این حوزه می‌گویند می‌توان با نصب دستگاه میزان تغییر در آثار را اندازه گرفت اما گویا اداره میراث فرهنگی اصفهان در این حد هم با همراهی نداشته است. این در حالی است که به گفته کارشناسان اگر نمی‌توان جلوی برداشت بی‌رویه آب را گرفت، می‌توان ایجاد شکاف و ترک را در آثار تاریخی کنترل کرد،

اما گویا مسوولان میراث فرهنگی اصفهان در این زمینه آنطور که باید تلاش نکرده‌اند. اداره میراث فرهنگی اصفهان باید بیشتر از قبل به این آثار رسیدگی کند.

سوال این است که دیوارها و سقف‌ها تا کی می‌توانند سر پا بمانند؟ هیچ کس نمی‌تواند دقیق بگوید چقدر برای نجات این آثار  وقت هست؛ برای نجات این آثار و البته نجات اصفهان. هر چقدر آب بیشتری از چاه‌ها بکشند، عمق ترک‌ها بیشتر می‌شود و زندگی در این شهر خطرناک‌تر. باز و بسته شدن زاینده‌رود هم فقط کار را بدتر می‌کند. باید این رودخانه همیشه جریان داشته باشد و جلوی برداشت‌های اضافه از رودخانه و چاه‌ها گرفته شود.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زاینده‌رود چند روزه به درد هیچ‌کس نمی‌خورد / همه ناراضی و معلوم نیست کی از این وضعیت راضیست (فیلم) مدیریت ناهماهنگ در زاینده‌رود/ ممکن است آبی که از دریای عمان می‌رسد به رودخانه نرود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)

دیگر خبرها

  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان