Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:38:14 GMT

اعتصاب کارگران شرکت تالون

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۱۹۳۴۹

حدود ۱۷۰ کارگر قراردادی شرکت «تالون»، یکی از پیمانکاران آزادراه تهران - شمال، حدو سه روز است که به علت عدم دریافت مطالبات مزدی سال جاری و عیدی دست از کار کشیده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : کارگران قراردادی شرکت تالون در تماس‌ با خبرگزاری ایلنا گفتند که از روز دو‌شنبه (۵ آذرماه) دست از کار کشیده‌ و در مقابل کارگاه مرکزی در منطقه پل زنگوله جاده چالوس تجمع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض این کارگران به دلیل عدم دریافت ۴ ماه مطالبات مزدی سال جاری و عیدی است.
به گزارش آفتاب‎نیوز، این ۱۷۰ کارگر شرایط معیشتی خود را ناگوار توصیف کرده‌ و گفتند: باتوجه به وضعیت بحرانی اقتصادی کشور که در نتیجه آن قیمت کالاهای اساسی و مصرفی بسیار افزایش پیدا کرده، توان تامین مایحتاج معیشتی خانواده‌های خود را از دست داده‌ایم.
تعدادی از این کارگران نیز به دنبال عدم دریافت مطالبات مزدی خود نتوانسته‌اند اجاره خانه‌هایشان را پرداخت کنند.
کارگران قراردادی شرکت تالون همچنین گفتند: تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی ما ایجاد شده به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که انجام می‌دهیم، همخوانی ندارد. ما از شهرهای مختلف کشور برای کار به آزادراه تهران شمال آمده‌ایم و فرسنگ‌ها از خانواده‌هایمان دو هستیم و در حال حاضر در استراحت‌گاه‌های فاقد امکانات به‌صورت شبانه‌روزی زندگی می‌کنیم.
کارگران آزادراه تهران - شمال درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: غیر از تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی ما وجود دارد، ما از وضعیت غذا و بهداشت در استراحت‌گاه‌ها نیز ناراضی هستیم.
آنها تاکید کردند: باوجود کار در تونل و حجم عظیم گرد و غبار کار، کار ما مشمول قانون سختی و زیان‌آور نمی‌شود که همین موجب شده از شرایط روحی مناسبی برخوردار نباشیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اعتصاب کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل