Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی نمین به اظهارات امام جمعه موقت تهران در خصوص مطلب یک روزنامه، واکنش نشان دا و نوشت: متاسفانه ظاهراً به دلیل کثرت اشتغالات از این مهم یعنی پای بندی به یک منطق ساده وابتدایی درقضاوت، غفلت شده وسه جفای فاحش-یکی به نویسنده مطلب ودیگری به جریده مورد اشاره ودر نهایت به نمازگزاران عزیز-صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : عباس سلیمی نمین به اظهارات امام جمعه موقت تهران در خصوص مطلب یک روزنامه، واکنش نشان داد.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سیداحمد خاتمی در نماز جمعه هفته گذشته تهران با انتقاد از یاداشتی در روزنامه ایران گفته بود: «امروز حرف از آزاد کردن مشروبات الکلی است، فردا می گویند بی حجابی را آزاد کنید و پس فردا هم می گویند اسلامی بودن نظام را به رفراندوم بگذارید، اما بدانید که آرزویتان را به گور می برید. برخی نگویند که یک مطلبی در روزنامه ای نوشته شده و حالا طرف آمده و در خطبه نماز جمعه مطرحش کرده، نه! پشت این قضیه، جریانی را می بینم که به دنبال اسلام زدایی است اما بدانید که من طلبه تا آخرین قطره خونم فریاد می زنم، چرا که اسلام جان ماست. مردم ما انقلاب کردند که شراب خواری نباشد.»
عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران طی یادداشتی به اظهارات سیداحمد خاتمی واکنش نشان داد و نوشته است: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی شخصیت‌های سیاسی داشتن شجاعت اعتراف به خطاست. ممکن نیست سیاست مداری دست کم به سهو مرتکب خطا نشود، اما باید آمادگی آن را داشته باشد که هر زمان به هر دلیل از حوزه انصاف در قول وعمل خارج شد بلافاصله در صدد اصلاح خطا برآید.
متن این یادداشت که در نامه نیوز منتشر شده، به شرح زیر است:
امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام خاتمی-در خطبه های نماز جمعه این هفته خود، روزنامه ایران را به دلیل درج مقاله‌ای تحت عنوان «دور برگردان فرهنگی» مورد سرزنش قرار داد واز مسئولان ذی ربط ونظارت کنندگان بر امر رسانه های مکتوب برخورد جدی با این ارگان دولت را خواستار شد. مروری بر یادداشت مورد انتقاد خطیب محترم ،به وضوح روشن می سازد که نه تنها نویسنده آن یعنی آقای عباس عبدی آن چه در خطبه نماز جمعه ادعا شده را مطرح نساخته، بلکه به عکس ،در صدد تحطئه و رد آن بر آمده است.؛به عبارت دیگر ،نویسنده مقاله ابتدا دیدگاه عرضه شده توسط آقای فاضل میبدی را (البته بدون ذکر نام) نقل کرده وسپس به نقد آن پرداخته است.گرد آورندگان مطلب برای جناب خطیب ،صرفاً طرح موضوع مورد مخالفت قرار گرفته را در یادداشت خوانده، اما متاسفانه خود را بی نیاز از پی گیری ادامه مطلب یعنی بخش ردیه آن دیده‌اند.
این که مسئولان حوزه‌های مختلف ،به ویژه امور کلان فرهنگی برای اشراف بر فعل وانفعالات گسترده در کشور دستیارانی را به کار گیرند امرپسندیده ای است(البته نه در این سطح) اما زمانی که از میان گردآوری شده ها موضوعاتی رابرگزیدند تا از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه آن هم نماز جمعه تهران مطرح شود،خطیب محترم می بایست خود به منابع اولیه مراجعه کند ودست کم یک بار زحمت قرائت مطلب را متحمل شود نه آن که صرفاً به استنباط و برداشت گردآورندگان بسنده نماید.
متاسفانه ظاهراً به دلیل کثرت اشتغالات از این مهم یعنی پای بندی به یک منطق ساده وابتدایی درقضاوت، غفلت شده وسه جفای فاحش-یکی به نویسنده مطلب ودیگری به جریده مورد اشاره ودر نهایت به نمازگزاران عزیز-صورت گرفته است.
آن چه در این زمینه حائز اهمیت است چگونگی اصلاح خطاست وگرنه هیچ کس نمی تواند خود را مصون از خطا بپندارد. باید دید آیا خطیب محترم آمادگی دارد که طی یادداشتی کوتاه از نویسنده ومنتشر کننده مطلب عذرخواهی کرده و در نوبت بعدی پذیرش مسئولیت اقامه نمازجمعه،آن چه به غلط به مومنین ومومنات عرضه داشته است را اصلاح کند؟
یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شخصیت های سیاسی داشتن شجاعت اعتراف به خطاست. ممکن نیست سیاست مداری دست کم به سهو مرتکب خطا نشود، اما باید آمادگی آن را داشته باشد که هر زمان به هر دلیل از حوزه انصاف در قول وعمل خارج شد بلافاصله در صدد اصلاح خطا برآید. ممکن است ما به نویسنده محترم وجریده انتشار دهنده مقاله انتقادات اصولی ومبنایی داشته باشیم، اما این امر به هیچ وجه دادن نسبت ناروا به آن هارا بر ما مباح نخواهد ساخت. شجاعت پذیرش خطا گر چه بسیار سخت است ،اما جزء لاینفک سیاست ورزی دینی است وگرنه به تدریج به سوی سیاست ورزی عرفی سوق خواهیم یافت وجز ظاهری از سیاستمداری مذهبی در ما باقی نخواهد ماند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عباس سلیمی نمین سیداحمد خاتمی نماز جمعه روزنامه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها

سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار با مدیر و معاونان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، با اشاره به ارزش اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در امر نظافت و بهداشت شهروندان اظهار کرد: زمانی که بهداشت و نظافت تعطیل شود ارزش کار مشخص می‌شود و همگان متوجه اثر آن می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان هر آنچه در توان و حوزه اختیارات دارد در راستای ارائه خدمات دقیق‌تر و مناسب‌تر خدمات ارائه می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم در ارتباط با نقش سلامت و بهداشت در بحث امنیت و اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، یادآور شد: افراد که در حوزه‌های مختلف با مردم در تماس هستند باید از هر نظر وارسته بوده و تعیین صلاحیت شده باشند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در پایش افراد فعال در حوزه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس پیشگیری آمادگی‌های لازم جهت ارائه آموزش با هدف ارتقا بحث امنیت به این افراد را دارند.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت زباله‌گرد‌ها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر افزود: سرقت اموال، ایجاد آلودگی‌های صوتی و … ازجمله آسیب‌هایی است که این معضل اجتماعی در سطح استان ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در خصوص ساماندهی وضعیت فعلی این معضل اراده خوبی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: وضعیت موجود نیازمند ساماندهی و اجرای طرح واحد بوده و در این راستا هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی پلیس انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها