Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@07:20:19 GMT

کشت پاییزه محصولات کشاورزی در لالی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۰۰۷۰

کشت پاییزه محصولات کشاورزی در لالی آغاز شد

رقیه سلطانی الکوه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح مصوب کشت امسال این شهرستان 9هزارو 200 هکتار گندم و 700 هکتار کلزا بوده که با توجه به بارش خوب نزولات جوی و استقبال کشاورزان پیش بینی می شود این مقدار افزایش یابد.
وی افزود: بر اساس پیش بینی ها امسال 16 هزار هکتار از زمین های دیم این شهرستان به زیر کشت می رود که از این میزان، 10هزار هکتار به گندم، یک هزار و500 هکتار به کلزا و چهار هزار و 500 هکتار به جو اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:کشت پاییزه در این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا 30 آذر ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون 465 تن کود از نوع فسفاته، پتاسه و اوره بین کشاورزان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی گفت: همچنین میزان بذر جذب شده گندم 400 تن ، کلزا هشت تن و 300کیلوگرم و جو 22 تن بوده و میزان بذر خود مصرفی گندم و جو بوجاری شده توسط دستگاه های بوجاری شهرستان 200 تن می باشد.
پارسال حدود چهار هزار و900تن گندم و 550 تن کلزا در این شهرستان تولید شد که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارندگی زود هنگام و مناسب این مقدار به هشت هزارتن گندم و یک هزار تن کلزا افزایش پیدا کند.
شهرستان لالی از نظر کشت کلزای دیم جزء شهرستان های برتر استانی و کشوری می باشد.
در شهرستان لالی24هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد.
شهرستان لالی در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده است که 168 کیلومتر با اهواز فاصله دارد.
7159/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان خوزستان جهاد کشاورزی زمین کود محصولات کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب امروز در حاشیه در بازدید از مزارع کلزای این شهرستان، گفت: امسال با افزایش ۲ برابری کشت‌کلزار در مزارع این شهرستان نسبت به پارسال، در ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی محصول‌کلزا کشت و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت‌کلزا به دلیل نیاز کشور به دانه‌های روغنی و اثربخشی مناسب این محصول در تناوب زراعی با غلات، از اولویت‌های جهادکشاورزی است، افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، میزان هزار و ۹۰۰ کیلوگرم بذرکلزا از انواع ارقام هیبرید برای کشت در بین کلزاکاران میاندوآب توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول‌کلزا، ۱۷۸ تن انواع کود‌های‌شیمیایی‌یارانه‌دار و از محل اعتبارات طرح افزایش دانه‌های روغنی ۸۵۰ لیتر کودریزمغذی در بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای‌مجازی، تاکنون در ۴۱۰ هکتار از مزارع‌کلزا در ۲ مرحله با آفت‌شته مومی و در یک مرحله با علف‌های‌هرز مبازره انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولیددانه‌روغنی در استان به شمار می‌رود، یادآور شد: دانه‌روغنی‌کلزا به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود، به منظور قطع وابستگی کشور در این خصوص و عمل به فرامین رهبر‌معظم‌انقلاب در زمینه افزایش تولید روغن در داخل کشور، توسعه و ترویج کشت این محصول استراتژیک یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی بوده که در این شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان حدود ۹۵۰ هزار تُن از این میزان اراضی تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد