Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی تعداد اتباع خارجی در کشور را ۴ میلیون نفر دانست و گفت: ‌‌۴۶۵ هزار نفر از ایران خارج شدند که بیشتر اتباع غیرمجاز بودند. ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمدرضا خزاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به الزامات قانونی بیمه اتباع  و مهاجرت خارجی و پناهندگان اظهار داشت: براساس ماده ٥ قانون تامین اجتماعی اتباع خارجی با مجوز کار، باید تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  تامین اجتماعی همان پوششی که برای ایرانیان دارد، به اتباع خارجی نیز ارائه می‌دهد گفت: اتباع بیگانه‌ای که بر‌اساس قانون و مقررات مشغول به کار هستند و رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند، مشمول قانون تامین اجتماعی می‌شوند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اتباع خارجی مجاز حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی دارند تصریح کرد: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

خراعی بیان کرد: اتباع خارجی مجاز با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

وی جمعیت برآورد اتباع خارجی در کشور را 4 میلیون نفر دانست و افزود: با افت ارزش پول ملی 465 هزار نفر از ایران خارج شدند که بیشتر اتباع غیرمجاز بودند.

2400 تن گوشت مرغ ،گوسفند و گوساله در استان بوشهر توزیع شد بوشهر| 21 درصد ظرفیت سد رئیسعلی دلواری در دشتستان پر است بارندگی‌های پاییزی تالاب حله در بوشهر را احیاء کرد

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی از وجود 1.2 میلیون نفر اتباع خارجی مجاز در ایران خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 360 هزار نفر دارای گذرنامه و 840 هزار نفر دارای کارت آمایش هستند.

وی، با بیان اینکه 40 هزار نفر از اتباع خارجی با پرداخت حق بیمه و مالیات از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند گفت: با احتساب اعضای خانواده آنان اکنون  81 هزار از اتباع خارجی مجاز زیرپوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی در کشورند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 90 درصد اتباع خارجی در ایران افغانستانی هستند افزود: از 1.7 میلیون نفر اتباع خارجی در ایران 1.5 میلیون نفرشان افغانستانی و یک سوم اتباع خارجی مقیم تهران هستند.

خزاعی با بیان اینکه اتباع خارجی مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شوند تصریح کرد: اتباع خارجی  مجاز بر اساس ماده 5 قانون تامین اجتماعی همانند شهروندان جمهوری اسلامی به غیر از بیمه بیکاری می توانند از سایر خدمات بیمه این سازمان بهره‌مند شوند.

وی افزود: از 241 هزار نفر  اتباع خارجی دارای کارت و پروانه کار در ایران، سال گذشته به 60 هزار نفر کاهش یافت و امسال هم هنوز صدور کارت کار برای آنان آغاز نشده است.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تین نیوز

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بی‌حجابی خارج از عرف یک خبرنگار خارجی در سفارت ایران! | اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو | برای عزت ایران استعفا دهید | عکس
  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟