Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف وضعیت ذخایر کالاهای اساسی کشور همچون برنج، روغن و شکر را مطلوب اعلام کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یزدان سیف مدیرعامل شرگت بازرگانی دولتی اظهار کرد: ذخایر استراتژیک در بخش کالا‌های اساسی همچون برنج، روغن و شکر با توجه به خرید‌های خوبی که در سال جاری از منابع داخلی و از طریق واردات انجام شده، مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیش بینی می‌شود، امسال با لطف خداوند که رحمت باران خود را بر کشور ارزانی کرده است، سال خوبی برای کشاورزی باشد.

سیف با تأکید بر اجرای کامل برنامه حمل گندم در کشوربیان کرد: ضرورت دارد بر حمل و جابه‌جایی به موقع گندم در کشور هم اهتمام ورزیم تا موجودی گندم تمام استان‌ها به شرایط مطلوب بیش از نیاز مصرفی برسد.

براساس این گزارش، در نشست پایش بازار کالا‌های اساسی، گزارشی از تجارت جهانی و تولید سویا و روغن در کشور‌های مختلف، بازار جهانی شکر و تولید چغندر قند و نیشکر ارائه شد.

در این نشست، وضعیت بازار جهانی برنج، گندم، نرخ کرایه حمل نقل دریایی، وضعیت بازار کالا‌های اساسی کشور و میزان فروش برنج، گندم، روغن و شکر بررسی و ارزیابی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وضعیت کالاهای اساسی ذخایر کالاهای اساسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد

قاسم پیشه ور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اقلیم کشور، پتانسیل تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک در کشور وجود دارد.

به گفته او، هرزمانیکه با نگاه تنظیم بازار واردات محصولات کشاورزی انجام شود، به خودکفایی نمی رسیم چراکه امکان رقابت تولید داخل با واردات وجود ندارد.

پیشه ور ادامه داد: با وجود آنکه کالاهای اساسی با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد و کشاورزان برمبنای ارز آزاد تولید می کنند، لذا برای دستیابی به خودکفایی سیاست های حمایتی سرمایه در گردش، مکانیزاسیون، نهاده های کشاورزی و قیمت خرید تضمینی مناسب از کشاورزان باید صورت گیرد تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی شکر در کشور وجود دارد، گفت: کشت چغندر بهاره و پاییزه در دستور کار است، اما بدلیل کاهش مصرف آب چغندرقند پاییزه، قیمت توافقی برای کشت پاییزه در نظر گرفتند و از طرفی به بهانه تنظیم بازار شکر نباید به تولید داخل فشار آورد چراکه پتانسیل خودکفایی با حمایت از تولید داخل وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد