Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان یکی از مجموعه های صنعتی مهم استان محسوب می شود که در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
این وضعیت باعث ایجاد اعتراضات متعدد کارگری در سطح شهر اهواز شده و اوج آن طی سه هفته اخیر بوده است و نمونه آن راهپیمایی امروز صبح کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران است که پس از طی مسیر استانداری به سمت فرمانداری اهواز، خیابان سلمان فارسی را در پیش گرفته و با سردادن شعار مسیر خود را از خیابان سی متری به سمت خیابان طالقانی و میدان شهدای این شهر تا نزدیکی استانداری خوزستان ادامه دادند.
مطالبات این کارگران تنها به پرداخت حقوق معوقشان ختم نمی شوند و خواستار فعالیت مجدد خطوط تولید با تمام ظرفیت، تامین مواد اولیه تولید و همچنین تعیین مالک صالح برای شرکت هستند.
بانک ملی هم اکنون به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران محسوب می شود و از آنجایی که این بانک بنگاه داری را وظیفه خود نمی داند تاکید بر واگذاری آن دارد.

*تشکیل کارگروه بررسی مشکل کارگران معترض
سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از تشکیل کارگروه رسیدگی به مشکل کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه در این کمیسیون خبر داد و گفت: ادامه این بررسی ها در جلسه آینده کمیسیون اجتماعی با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد برگزار می شود.
این درحالی است که قرار بود دیروز مشکلات کارگری استان در کمیسیون اجتماعی با حضور این وزرا بررسی شود که در نهایت این نشست با حضور تعدادی از نمایندگان آنها برگزار شد.
گفتنی است، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد که حدودا چهار هزار کارگر دارد.
9931/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی صنعت فولاد صنعت معدن و تجارت فولاد کار و رفاه اجتماعی مجلس شورای اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین