Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده نیروی دریایی پاکستان، پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان ارائه شد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که به پاکستان سفر کرده است، در حاشیه دهمین نمایشگاه و سمینار دفاعی پاکستان با دریاسالار ظفر محمود عباسی فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دریادار سیاری در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست، برادر و همسایه اجازه هیچ‌گونه دخالت و تفرقه افکنی را به بیگانگان نمی‌دهند.

دریاسالار ظفر محمود عباسی نیز ضمن تقدیر از مواضع دریادار سیاری، پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان را ارائه کرد.

در این دیدار، طرفین بر همکاری مشترک در عرصه تبادل آموزشی، اعزام متقابل ناوگروه ها، برقراری امنیت دریایی و مقابله با ناامنی در دریا، تبادل اطلاعات، تمرینات مشترک نظامی، همکاری در خلیج عدن و اقیانوس هند، تبادل دانشجو و استاد، همکاری‌های فنی و تبادل تجربیات نظامی و دفاعی تاکید کردند.

بازدید از نمایشگاه دفاعی IDEAS پاکستان، دیدار با مسئولان نمایشگاه و بازدید از آخرین دستاورد‌های دفاعی کشور‌های مختلف حاضر در نمایشگاه از دیگر برنامه‌های دریادار سیاری در ادامه سفر به پاکستان بود.

همچنین دریادار سیاری در مراسم افتتاحیه دهمین همایش بین المللی IDEAS پاکستان که با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی بیش از شصت کشور جهان در شهر کراچی پاکستان برگزار شد، شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیروی دریایی ارتش خلیج عدن و اقیانوس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند