Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، این مسابقات هر ساله با میزبانی یکی از دانشگاه های کشور و توسط انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می‌شود و فرصتی است تا شرکت کنندگان در قالب تیم‌های دانشجویی در یک مسابقه علمی- اجرایی به رقابت بپردازند.

در این رویداد مسابقه دهندگان در طراحی و اجرای نمونه‌ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک به رقابت پرداخته و در ضمن کاربرد مفاهیم تئوری که در دانشگاه آموخته اند را در عمل تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این رقابت هر تیم با ساخت یک جعبه‌ چوبی با ابعاد مشخص، آن را با ماسه خاکریزی و متراکم کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می‌کند.

هدف آن است که تیم‌ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم و افقی و دینامیکیِ در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا نمایند. معیار اصلی داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح کننده است. لازم به ذکر است که این دوره از مسابقات با آیین نامه جدید برگزار خواهد شد. 

همچنین تیم‌ها بایستی تمام فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایشات مورد نیاز و نتایج آن ها، تحلیل و طراحی ها به صورت دستی و نرم افزاری و به شیوه‌ای مؤثر ارائه دهند.

آخرین مهلت ثبت نام در پنجمین دوره‌ «مسابقات ملی دیوار خاک مسلح»، ۲۷ آذر ماه سال جاری خواهد بود.

کد خبر 4470302 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایشگاه دانشگاه شریف مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان گفت: آزمون استخدامی پیمانی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش همزمان با سراسر کشور فردا با رقابت 8 هزار و 412 نفر در خراسان جنوبی برگزار می شود که از این تعداد 6716 نفر زن و 1696 نفر مرد هستند.

نرگس معصومی مفرد با بیان اینکه این آزمون در 6 شهر استان برگزار می شود افزود: در شهرستان بیرجند این آزمون در دانشگاه بیرجند و دانشگاه پیام نور، طبس در دانشگاه آزاد،  فردوس و بشرویه  در مدارس این شهرستانها ، قاین در مدارس و دانشگاه پیام نور و نهبندان در دانشگاه پیام نور  برگزار می شود.  

وی با بیان اینکه آزمون راس ساعت 9 صبح آغاز و ساعت 12 به پایان می رسد، گفت: مشاغل این آزمون شامل مشاور، مربی امور تربیتی و سبک زندگی ، مربی امور تربیتی و مشاوره و مربی تربیت بدنی و سلامت است .

 مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان گفت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی و اعلام نتایج این آزمون به  سامانه آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی : hrtc.ir  مراجعه کنند. 

 

دیگر خبرها

  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی