Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای چندمین ماه متوالی از ابتدای سال جاری، رکورد تولید محصول «پلی کربنات» در صنعت پتروشیمی ایران شکسته شد به طوری‌که پتروشیمی خوزستان موفق به ثبت تحقق ۱۵۳ درصد برنامه های تولید در مهرماه امسال شد.

 در هفتمین ماه امسال پتروشیمی خوزستان موفق به ثبت ۱۵۳ درصد تحقق برنامه های تولید شد که عملا ۵۳ درصد بیش از برنامه مصوب ابتدای سال جاری این شرکت پتروشیمیایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مهرماه امسال، امکان تولید با ۷۷ درصد ظرفیت اسمی در پتروشیمی خوزستان فراهم شد و در مجموع هفت ماهه نخست سال جاری ۶۱ درصد ظرفیت اسمی این شرکت فعال بوده و در مجموع ۱۲۳ درصد برنامه های تولید پتروشیمی خوزستان در طول هفت ماهه نخست امسال محقق شده است.

در همین حال، مهندس «سیدمحمد احمدزاده» مدیرعامل پتروشیمی خوزستان اخیرا در گفتگو با «اپیک» با اشاره به رقابت شرکت‌های سابیک عربستان و بایر آلمان برای فروش محصولات پلی کربنات در بازار اروپا، اعلام کرده است: هم اکنون تمرکز فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی خوزستان در کشورهای چین و جنوب شرق آسیا است.

در حال حاضر توانایی تولید پلی‌کربنات با شاخص گرانروی MFI و در گریدهای تزریقی  injection و extrogen در پتروشیمی خوزستان وجود دارد.
گفتنی است، همزمان با افزایش تولید، با رفع گلوگاه های واحدهای فرآیندی کیفیت و استاندارد محصولات تولیدی پتروشیمی خوزستان هم ارتقا یافته که ارتقای کیفیت منجر به افزایش تقاضا برای خرید پلی‌کربنات این مجتمع پتروشیمیایی در کشورهای آسیایی و اروپایی شده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که صادرات محصولات پلی‌کربنات پتروشیمی خوزستان به کشورهای اروپایی پس از توقفی چند ساله از سرگرفته شده به طوری‌که کشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا، سوئیس، بلغارستان، ترکیه، روسیه و ... در فهرست مشتریان محصولات این مجتمع پتروشیمیایی قرار گرفته اند.
پتروشیمی خوزستان از ظرفیت تولید سالانه حدود ۳۵ هزار تن انواع محصولات پلیمری، پلی کربنات‌ها، اپوکسی جامد و مایع، کامپاندهای پلیمری و ... برخوردار است که پیش بینی می‌شود امسال امکان تحقق تولید بیش از ۲۰ هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمیایی کشور با استمرار وضعیت فعلی فراهم شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو (قطار شهری) این کلانشهر در خردادماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

خلیل کوزه کنانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین 30 تا 32 ماه زمان می‌برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه‌ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود 22 ماه ساخته شده است.

کوزه‌کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می‌کنیم. 

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج/ صرف 6 هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم. 

کوزه‌کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را 130 دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال 1403 مبلغ 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه‌ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است. 

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت‌های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت‌های داخلی ست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر 10 دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه‌کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد