Web Analytics Made Easy - Statcounter

درمان سرماخوردگی در بارداری یکی از دغدغه های خانم هاست اما به کمک چند ماده غذایی رایج می توان از بروز سرماخوردگی پیشگیری یا مراحل درمان آن را تسریع کرد. بنابراین توصیه می شود که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی در بارداری درفصل پاییز مصرف این مواد غذایی را حتما در برنامه روزانه تان جای دهید.  

سیر، بهترین داروی پیشگیری از سرماخوردگی

تحقیقات پژوهشگران انگلیسی بر روی 146 نفر نشان می دهد افرادی که به مدت 12 هفته از عصاره سیر استفاده می کردند احتمال سرماخوردگی شان نسبت به سایرین دو سوم کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این برای استفاده از مزایای سیر در دوران بارداری بهتر است که این سبزی پر خاصیت را به برنامه غذایی تان راه دهید. جویدن ادویه هایی مانند رازیانه،هل ،چوب دارچین و همینطور برگ های جعفری، ریجان و نعناع  تازه بوی بد دهان را تا حدود زیادی برطرف می کند.

سوپ مرغ و درمان سرماخوردگی در بارداری

دانشمندان امریکایی پس از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف سوپ مرغ به حفاظت از گلبول های سفید خون کمک و از بروز سرماخوردگی پیش گیری می کند. در هنگام پخت سوپ یک نوع اسید آمینه از مرغ آزاد می شود که از لحاظ ترکیب شیمایی مشابه داروهایی است که برای درمان برونشیت تجویز می شوند. آب مرغ هم مانند داروهای درمان سرفه، ترشحات مخاطی مجرای تنفسی را کاهش می دهد. اگر سبزیجاتی مانند سیر و پیاز را به سوپ مرغ اضافه کنید قدرت ایمنی این غذای مقوی فصل سرما بیشتر می شود.

چای و تقویت سیستم ایمنی

محققان دانشگاه هاروارد پس از بررسی مصرف چای بر سیستم ایمنی افراد به این نتیجه رسیدند افرادی که به مدت 2 هفته هر روز 5 فنجان چای نوشیده بودند مقاومت بدن شان در مقابل ویروس ها 10 برابر بیشترشده بود. در چای سیاه و سبز ترکیبی پیدا می شود که وظیفه تقویت سیستم ایمنی را بر عهده دارد. با این وجود به خانم های باردار توصیه می شود که در دوران بارداری برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی در مصرف چای افراط نکنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارداری سرماخوردگی دوران بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم