Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - میزگرد ضرورت های احیای خانه های تاریخی کاشان عصر چهارشنبه با حضور چند نفر از مسئولان و کارشناسان امر از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مهران سرمدیان سرپرست و حمیدرضا زیارتی معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، سیف الله امینیان پیشکسوت میراث فرهنگی و پایه گذار مرمت خانه‌های تاریخی کاشان، سمیه فرهادی از کارشناسان میراث فرهنگی و محمدصادق آقایی از مدیران اقامتگاه های سنتی در این میزگرد حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاماندن دستگاه های ذیربط از بخش خصوصی در مقوله خانه های تاریخی، کمرنگی نگاه های حمایتی، خلاء تشکل های غیردولتی، ورود دلالان و فقدان استانداردهای لازم در بحث بهره برداری از جمله چالش های بحث احیای خانه های تاریخی در کشور و به ویژه کاشان عنوان شد.
همچنین لزوم شفاف سازی و اطلاع رسانی در مورد فرآیندها، آیین نامه ها و قوانین مرتبط، فعال سازی تشکل های غیردولتی، هماهنگی بیشتر دستگاه ها، تدوین استاندارد برای بهره برداری های گوناگون، ضرورت اعمال مدیریت یکپارچه، تهیه طرحی جامع ویژه بافت های تاریخی و ضرورت تمهید فضاهایی برای ارائه خدمات عمومی مانند پارکینگ به عنوان ضرورت های استمرار احیای خانه های تاریخی مورد تاکید قرار گرفت.
نزدیک به 22 هزار بنا و اثر تاریخی در استان اصفهان وجود دارد که شهرستان کاشان میزبان یک هزار و 700 اثر از جمله افزون بر 800 خانه دارای ارزش تاریخی می باشد که بیش از 105 باب آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آتی انتشار خواهد یافت.
8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی خانه های تاریخی کاشان میزگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده در حاشیه بازدید از محورهای تاریخی و گردشگری کاشان در پی وقوع سیل هفته گذشته‌، اظهار داشت: با بازدیدی که از مجموعه‌های جهانی و تاریخی همچون باغ فین کاشان، محله باستانی سیلک و خانه‌های تاریخی بروجردی و عامری‌ها داشتم، می‌توان گفت که کاشان از جذابیت‌های ویژه‌ای برای توسعه پایدار بر محور گردشگری برخوردار است.

وی تصریح کرد: از تمامی محورهای تاریخی که احتمال می‌دهیم در معرض سیل باشد با کمک همکاران اداره کاشان به‌ویژه یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید و خوشبختانه آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

کرم‌زاده ادامه داد: با توجه به وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی در محدوده شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نیازمند توجه ویژه به‌خصوص در راستای افزایش اعتبارات مرمتی استان هستیم که در این زمینه عزم جدی با رویکرد جلب همکاری مسئولان در دو سطح ملی و استانی داریم.

کد خبر 6090318

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است