Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:32:45 GMT

ریشه کنی بی سوادی تنها راه توسعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۳۶۲۹

ریشه کنی بی سوادی تنها راه توسعه پایدار است

مراغه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش چاراویماق گفت: انسداد مبادی بیسوادی یکی از بزرگ ترین دغدغه های جوامع بوده زیرا تمام کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که تنها راه توسعه پایدار ریشه کنی بیسوادی است.

به گزارش ایرنا، قربانعلی اسدی روز چهارشنبه در جلسه گروه بهبود و کیفیت سواد آموزی آموزش و پرورش چاراویماق گفت: برای شتاب بخشی به ریشه کنی بیسوادی نیازمند مشارکت تمامی نهادها و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مراکز یادگیری محلی یک تجربه موفق در سواد آموزی بوده و به توسعه مهارت ارتباط اجتماعی و بهبود معیشت خانواده ها از طریق یادگیری مهارت منجر می شود.
اسدی با قدردانی از زحمات فعالان در حوزه سواد آموزی، خواستار جدیت بیشتر مدیران مدارس با همکاری واحد سوادآموزی اداره در راستای شناسایی و پالایش و جذب اولیا بی سواد و کم سواد دانش آموزان شد.
وی گفت: برای شتاب بخشی برنامه سواد آموزی و به صفر رساندن بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال و نیز شناسایی، آموزش و جلوگیری از بازماندن کودکان 9-6 سال از تحصیل در راستای انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی، نیازمند تلاش و همکاری جدی مجموعه آموزش و پرورش با تمامی دستگاه های مربوط هستیم.
وی ادامه داد: براساس سرشماری سال 1390 حدود سه هزار و 960 بی‌سواد در این شهرستان وجود داشت که از این تعداد یکهزار و 800 نفر تا سال 95 باسواد شدند و لازم است تا پایان سال بقیه افراد نیز باسواد شوند.
اسدی افزود: آموزش حق همه مردم بوده و عدالت آموزشی جزو سیاست های مورد توجه مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید است و همه دستگاه ها باید با همکاری و همدلی در اجرای هرچه بهتر برنامه ملی ریشه کنی بی سوادی در جامعه تلاش کنند.
مدیر آموزش و پرورش چاراویماق با اشاره به گروه های سنی افراد بی سواد در این شهرستان، گفت: هم اکنون بر اساس آمار سر شماری نفوس مسکن سال 1390، بی سوادان این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 قرار داشته و تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.
اسدی گفت: محققان علوم انسانی و تربیتی بی سوادی را بحرانی خاموش قلمداد می کنند که می تواند باعث جلوگیری از شکوفایی و عقب ماندگی جامعه می شود از این رو باید در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.
بیش از 6 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان چاراویماق در حال تحصیل هستند.
شهرستان چاراویماق دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اموزش و پرورش بيسوادي چاراويماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مترو تهران اعلام کرد: پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود.

کد خبر 6093954

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک