Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@09:12:03 GMT

بیش از 16 تن زعفران خشک در تربت جام تولید شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۴۴۳۴

به گزارش پارس نیوز، 

اصغر خوشخو در گفت و گوی خبری سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان را چهار هزار و 745 هکتار ذکر کرد و افزود: از این مقدار چهار هزار و 420 هکتار بارور می باشد.

وی اظهار داشت: کشت زعفران در تربت جام به صورت پراکنده است و به ازای هر هکتار سطح زیرکشت 250 نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برداشت زعفران خشک در این شهرستان سال گذشته 13 تن بود که این رقم در سال جاری 26 درصد افزایش داشته و میانگین تولید این محصول در هر هکتار به چهار کیلو و 200 گرم رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده است و به همین خاطر در سال زراعی جاری تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنماییها و توصیه ‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران انجام شد.

تربت جام با 45 هزار هکتار زمین زراعی و باغی و 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزی سالانه بیش از 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی تولید می کند.

این شهرستان در 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زعفران تربت جام جهاد کشاورزی زمین بخش کشاورزی جنوب شرقی تربت جام جنوب شرقی جهاد کشاورزی زعفران مشهد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس