Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رشته بیمه های زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این حوزه به رشد صنعت بیمه منتهی خواهد شد.
به گزارش صدای ایران دکتر غلامرضا سلیمانی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با اعلام این مطلب افزود: بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی در خصوص ایجاد رضایت جامعه بیمه گذاران صورت گرفته که قابل تقدیر است اما برای دستیابی به چشم اندازهای پیش بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم.
وی افزود: شرکت بیمه ایران با توجه به سهم عمده ای که از بازار بیمه ای کشور در اختیار دارد باید نقش محوری توسعه صنعت را ایفا کند.
رییس شورای عالی بیمه با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان های دولتی به شرکت بیمه ایران، تصریح کرد:حجم بالای فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.
وی تاکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.
دکتر سلیمانی با اشاره به این نکته که بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است گفت: اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه را رفع کند . 
وی با توجه به برنامه ریزی های در دست انجام در بیمه مرکزی در خصوص مشتریان کلان بدحساب گفت : با تدوین این دستورالعمل ها تلاش می شود تا بدحسابی بیمه ای برخی از نهادها به حداقل برسد.
وی همچنین توجه بیشتر مدیران ارشد شرکت بیمه ایران به این موضوعات را ضروری ارزیابی کرد.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه های اقتصادی نظیر شرکت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی های جدید و ارائه بسته های متنوع بیمه ای می تواند  وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.
وی سهم پنجاه و هفت درصدی بیمه شخص ثالث  از مجموع پورتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و گفت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.
دکتر سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه ریزی دقیق تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند. 
گفتنی است دکتر سلیمانی در پایان مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران ضمن قدردانی از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران این شرکت در راستای بهبود وضعیت، موفقیت صنعت بیمه را در گرو تلاش های بیشتر مدیران و کارکنان بیمه ایران دانست.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار فرماندار فردوس و شهردار و اعضای شورای اسلامی اسلامیه، آب و هوای مطلوب باغشهر اسلامیه را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: از این ظرفیت بسیار ارزشمند باید در زمینه تقویت گردشگری باغشهر اسلامیه استفاده شود. 

او سرمایه گذاری شهرداری در این زمینه را ضروری خواند و افزود: ورود به‌ این موضوع می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بینجامد.

به گفته قناعت درآمد پایدار شهرداری در توسعه خدمات شهری و جلب رضایت مردم بسیار مؤثر است و با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار دولت، تسهیل شرایط است و آنچه حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای را رقم می‌زند، جذب سرمایه گذار است.

بیشتر بخوانید

ثروت افزایی در کشور با توسعه پایدار معادن

 او با بیان اینکه شهرداری باید برای جذب سرمایه گذار برنامه ریزی ویژه داشته باشد، ایجاد پارک خطی را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند با سرمایه گذاری شهرداری و جذب سرمایه گذار در این زمینه به توسعه بخش گردشگری شهر کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، شهرداری اسلامیه از شهرداری‌های برتر استان در جریان تولید درآمد‌های کوششی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد