Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@06:02:54 GMT

خشم تان را با این ترفند‌ها به سادگی کنترل کنید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۵۳۵۱

خشم تان را با این ترفند‌ها به سادگی کنترل کنید

تقریبا همه این احساس ناراحتی و عصبانیت را حس کرده اند با خواندن این مقاله نکاتی را می‌آموزید که در کنترل خشم به شما کمک می‌کند

خشم احساسی است که در مواقع خاص کنترل شما را به دست می‌گیرد و مشکلات جدی‌ای را برای شما و اطرافیانتان بوجود می‌آورد. تقریبا همه این احساس ناراحتی و عصبانیت را حس کرده اند با خواندن این مقاله نکاتی را می‌آموزید که در کنترل خشم به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خشم بیان بسیاری از احساسات منفی از جمله عصیان، فشار و ناامیدی ست که تحت تاثیر سایر عوامل مرتبط با خشونت قرار می‌گیرد. خشم یک رفتار معمول در انسان نیست و موقع ناراحتی ایجاد می‌شود و شناخت نحوه کنترل آن بسیار مهم است چرا که ممکن است باعث افسردگی، فشار خون و پرخاشگری منفعل شود.

آیا برخی افرادعصبی‌تر از دیگرانند؟
بله افرادی هستند که نسبت به دیگران عصبی ترند و اغلب عکس العمل‌های شدیدتری نشان می‌دهند و افرادی هم هستند که با وجود ناراحتی، آن را بروز نمی‌دهند، ولی تحریک پذیرند و از جامع دوری می‌کنند.

افرادی که به راحتی خشمگین می‌شوند تحمل کمی دارند و شرایط نامساعد برایشان دشوار است و احساس مسئولیتی برای مقابله با یان شرایط ندارند.

برخی افراد به دلیل ژنتیکی تحریک پذیرند و نمیتوانند با شرایط خاص کنار بیایند مثلا برخی کودکان از روز تولد در مقابل گرسنگی، بی خوابی یا محیط ناآرام، ناراحتی زیادی نشان می‌دهند.

برخی عوامل هستند که باعث ایجاد خشم می‌شوند

ناامیدی عامل بروز خشم

شرایطی که مانع از دستیابی به هدف می‌شود می‌تواند به عنوان یک مانع در نظر گرفته شود. به همین دلیل فرد احساس خشم و عصبانیت پیدا می‌کند. همین احساس مشابه در صورتی که با رفتار ناعادلانه روبرو شوند و حقوق آن‌ها نقض شود یا قانونی شکسته شود بوجود می‌آید. این رفتار‌ها می‌تواند فرد را عصبانی کند، زیرا انسان‌ها اجتماعی هستند. شاید حتی به دلیل این که نمی‌توانید کاری انجام دهید، عصبانی شوید.

موقعیت‌های بد عامل بروز خشم
درد احساسی و فیزیکی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در ایجاد خشم باشد. سوء تفاهم با کات کردن بدون توضیح یا خیانت از جمله موقعیت‌های بدی است که باعث عصبانیت و خشم می‌شود.

برای کنترل خشم گام‌ها و ترفند‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند عصبانیت خود و آزاری که دیده اید را کنترل کنید:

کنترل خشم و عصبانیت با تکنیک‌های تنفس و آرامبخش

آرامش راهی برای کنترل خشم است. شما می‌توانید با تنفس عمیق و مدیتیشن به مدت ۱۰ دقیقه در حالی که افکار شاد را تجسم می‌کنید، به خود آرامش دهید. اگر اغلب از این تکنیک استفاده کنید به جهان داخلیتان متصل می‌شوید و می‌توانید تحت هر شرایطی خودتان را کنترل کنیدو

کنترل خشم و عصبانیت با افکار و نگرش مثبت
تغییر افکار با فکر کردن به چیز‌های مثبت و به دنبال آگاهی بودن می‌تواند اثر آرام بخش داشته و عصبانیت شما را کم‌تر کند. زمانی که خشمگین هستید رفتارتان خارج از کنترل بوده و ممکن است به عزیزانتان آسیب بزنید.

گوش دادن به دیگران با بلوغ عاطفی
وقتی عصبانی هستید نمی‌توانید هیچ مشکلی را حل کنید. بهتر است به جای خشمگین شدن روی پیدا کردن راه‌هایی برای حل مشکلتان تمرکز کنید. در طول بحث زمانی را صرف گوش دادن به دیگران کنید و به این نفکر کنید که چطور با آرامش به او پاسخ خوبی بدهید. رسیدن به بلوغ عاطفی باعث می‌شود از درگیری با افراد مسموم و پرخاشگر اجتناب کنید حتی اگر جزو عزیزانتان باشند.

کنترل خشم و عصبانیت احساسات خود را با آرامش بیان کنید
اگر می‌خواهید در مورد موضوع سنگینی صحبت کنید. بهتر است منتظر موقعیت مناسب باشید. از خودتان بپرسید که آیا می‌خواهید فلان حرف را برای حل مشکلتان بیان کنید یا از طرف مقابل خجالت می‌کشید؟ خودتان را آرام کنید در این صورت احتمال این که حرف اشتباهی بزنید بسیار کم خواهد شد و جلوی بدتر شدن اوضاع را می‌گیرید.

کنترل خشم و عصبانیت توهین و دروغ را نادیده بگیرید
همیشه به یاد داشته باشید که خونسردی، آرامش درونی و احساس توانایی برای رویرو شدن با مشکلات به شما کمک می‌کند احساساتی که برایتان مشکل ایجاد می‌کند را کنترل کنید. یکی از بهترین راه‌های کنترل خشم نادیده گرفتن توهین هاست. فقط در صورتی می‌توانید عکس العمل درست نشان دهید که توهین‌ها را نادیده بگیرید. گذشته از آن عسبی شدن فقط به خودتان آسیب می‌زند نه طرف مقابل.

علاوه بر راه‌های بیان شده برای کنترل خشم می‌توانید به مشاور مراجعه کرده و از راهکار‌های مشاور برای خود و دیگران بهره بگیرید.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خشم کنترل خشم روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

 در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد. در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند. کلیپ منتشر شده به این شرح است:۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است.

 ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم. تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیمما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م حخرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

 غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است. در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: فارس

tags # قوه قضاییه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان