Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:33:12 GMT

زنجیره انسانی سلامت بانوان در تکاب تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۵۵۵۸

زنجیره انسانی سلامت بانوان در تکاب تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- زنجیره انسانی سلامت زنان به مناسبت روز جهانی 'نه به خشونت زنان' با شرکت بیش از 100 دانش آموز دختر در مدرسه پروین اعتصامی تکاب تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز اورژانس اجتماعی تکاب روز چهارشنبه در این تجمع با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص سلامت زنان گفت: این زنجیره انسانی در راستای آگاه سازی آحاد جامعه و افزایش مسوولیت پذیری و همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به سلامت زنان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیومرث ارجمند افزود: ارتقای آگاهی مسوولان، سیاست گذاران و تصمیم گیران در حوزه آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف اطلاع رسانی در خصوص سلامت زنان و تشکیل زنجیره انسانی است.
وی بیان کرد: خشونت خانگی از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت زنان و امنیت روانی خانواده هاست و از این رو اورژانس اجتماعی به صورت ویژه به این مساله می پردازد.
ارجمند ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر از اصلی ترین موارد خشونت در خانواده ها به شمار می رود و بیشتر تماس های درخواست کنندگان خدمات از اورژانس اجتماعی در این مورد است.
رییس مرکز اورژانس اجتماعی تکاب افزود: نداشتن آگاهی در مورد استفاده درست از فضای مجازی موجب دوری اعضای خانواده از همدیگر و بروز مشکلات روانی و عاطفی در خانواده ها می شود و این مساله نیز مورد توجه اورژانس اجتماعی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در مراسم تشکیل زنجیره انسانی سلامت زنان که در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی با شعار 'سلامت زنان، سلامت خانواده، سلامت جامعه' برگزار شد، خدمات و حوزه فعالیت و نحوه ارتباط مردم با مرکز اورژانس اجتماعی تکاب تشریح و شماره 123 برای برقراری ارتباط با این مرکز معرفی شد.
25 نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامگذاری شده است.
مرکز اورژانس اجتماعی از سال گذشته در تکاب راه اندازی شده و هم اینک 10 نیروی مددکار اجتماعی در این مرکز مشغول فعالیت هستند.
7514/6185/2/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منع خشونت زنان اورژانس اجتماعي تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود