Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی فارس از ارسال نامه فعالین اقتصادی استان فارس به رئیس جمهور مبنی بر اعتراض به روند صدور بخشنامه های اقتصادی خبر داد. به گزارش جنوب نیوز، جمال رازقی دوشنبه در جلسه پیش بینی تبعات اجرایی بخشنامه "نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات" در جمع فعالان بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان بر بازگشت ارز به کشور تاکید دارند زیرا در غیر این صورت نمی توانند تولید را ادامه دهند اما این بخشنامه مشکلاتی را برای فعالیت های اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقاط ضعف اصلاحیه بخشنامه نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات افزود: در بخشنامه جدید صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید تمامی مشخصات شخصی فعالیت اقتصادی خود را در لیست سامانه های سنا و نیما وارد کنند که با این کار لیست فعالان اقتصادی کشور مشخص می شود.

رازقی اظهارداشت: اداره کشور در شرایط تحریم ممکن است و باید به گونه ای رفتار شود که با بستن راه ها توسط تحریم کنندگان ، ما در داخل راه های مختلفی را برای انجام کارها باز کنیم اما متاسفانه در حال حاضر خودمان بر تحریم ها می افزاییم و راه های فرار را بیشتر می بندیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: بخش خصوصی باید بتواند راه خروج از تحریم های را یافته و با مشکلات مقابله کند اما با صدور و اجرای این بخشنامه لیست فعالان اقتصادی ما در اختیار تحریم کنندگان قرار می گیرد و مشکلات جدید تحمیل می شود.

وی ادامه داد: صادر کردن این چنین بخشنامه هایی توسط دولت به تعطیلی صادرات و تولید می رسد که پیامد آن رها کردن صادرات توسط صادرکنندگان ما و استفاده از کارت های یکبار مصرف خواهد بود.

رازقی عنوان داشت: اتاق بازرگانی فارس در حال انجام کار کارشناسی در خصوص اصلاحیه بخشنامه "نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات" و ارسال مشکلات و راهکارهایی در این زمینه برای تصمیم گیران ارشد کشور است.

وی با اشاره به نامه های گذشته این اتاق و ارائه راهکارهای اقتصادی که بخشی از آنها نیز در بخش اقتصاد کشور اجرایی شد، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که دولت باید ارز حاصل از فروش نفت، پتروشیمی و فولاد را هزینه ورود کالاهای اساسی و نیازمندی های کشور کند و بخش خصوصی نیز به طور آزاد میدان دار فعالیت اقتصادی شود تا صادرات و واردات را انجام دهد.

رازقی با بیان اینکه امروز به دنبال پیداکردن راه حل مناسب و مورد قبول بخش خصوصی و دولت برای بازگشت ارز هستیم افزود: جای تاسف است زمانیکه برخی نمایندگان بخش خصوصی در جایگاه مشاوره دولتی ها قرار می گیرد تنها به فکر کسب و کار خود هستند.

در این جلسه نمایندگان بخش دولتی و خصوصی مشکلات و معضلات و راهکارهای اصلاحیه این بخش نامه را مطرح و بنا بر نظر و دیدگاه های کارشناسی شده؛ جهت ارائه به مراجع تصمیم ساز از جمله رئیس جمهوری، رئیس مجلس و... آماده شده است

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از افتتاح بیش از ۱۶هزار تخت بیمارستانی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محسن منصوری، ظهر امروز، در بازدید از بیمارستان در دست ساخت نیایش گفت: دولت توجه ویژه‌ای به توسعۀ زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارد.

او با بیان اینکه سرانۀ زیرساخت‌های بهداشت و درمان در لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر است، اضافه کرد: بیمارستان نیایش مصوبه سفر رئیس‌جمهور به این استان است.

منصوری: بر احیای واحدهای راکد متمرکز شده‌ایم + فیلم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تأکید کرد: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در دو سال گذشته 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و این پروژه اکنون به 65 درصد پیشرفت رسیده‌است.

منصوری بیان کرد: 2000میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد نیاز است که بخشی از این اعتبار باید در بودجۀ جاری کشور و بخشی نیز با کمک منابع استانی تأمین شود.

او خاطرنشان کرد: بیش از 16هزار تخت بیمارستانی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در کشور افتتاح شده‌‌‌ و به بهره‌برداری رسیده‌است.

عملیات اجرایی بیمارستان نیایش خرم‌آباد در زمینی به‌مساحت 107 هزار مترمربع در 14 بلوک در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند سال 1390 آغاز شده‌است.

بیمارستان 551 تختخوابه نیایش بنا بود 36 ماه به بهره‌برداری برسد، اما پس از گذشت 10سال هنوز نیمه‌کاره است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند