Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس مبارزه با بیمار‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ژنتیک اجتماعی را به عنوان هنر و علم پاسخگویی به مطالبات ژنتیک عمومی معرفی کرد که به کمک کاربرد عملیاتی دانش و تکنولوژی ژنتیک، برای ارائه خدمات مور نیاز در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زهرا جهاندارپور افزود: مشاوره ژنتیک فرایندی است که به کمک آن، خانواده و یا فرد در معرض خطر از نظر بالینی و آزمایشگاهی بررسی می‌شود و بر اساس تشخیص و یا احتمال ابتلا یا انتقال آن، مداخله‌های پیشگیرانه یا درمان بیماری در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مبارزه با بیمار‌های غیرواگیر، برای زوجین با سابقه وجود بیماری شناخته شده ارثی در خانواده، مانند هموفیلی، دوشن، تالاسمی ماژور، سیکل سل و بیماری‌های متابولیک ارثی نظیر فنیل کتونوری، گالاکتوزمی، ناشنوایی و نابینایی، مشاوره ژنتیک توصیه کرد .
او یادآور شد: مراجعه کنندگان برای انجام آزمایش‌های پیش از ازدواج می‌توانند در همان روز مشاوره ژنتیک را انجام دهند. همچنین افرادی که باردار بوده و یا قصد بارداری دارند، می‌توانند برای انجام مشاوره ژنتیک به مرکز مشاوره مراجعه و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما آزمایشگاه بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد