Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنت ازدواج‌های شبکه‌ای بزرگان سیاست و روحانیت در هفته‌ای که گذشت، با انتشار یک خبر یادآوری شد؛ ازدواج احمد خمینی نتیجه امام(ره) با نتیجه مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمدرضا موسوی گلپایگانی مرجع تقلید.

پیوندی که شنبه شب در شب ولادت فرخنده حضرت رسول(ص) برقرار شد و با دو نکته کاملاً متفاوت ذهن را به خود معطوف می‌ساخت، نخست یادآوری سال‌ها حمایت آیت‌الله گلپایگانی از هم درس دوران طلبگی‌‌اش که رهبر یکی از تأثیرگذارترین انقلاب‌های جهان شده بود و دیگری حواشی پدید آمده پیرامون نتیجه همان رهبر در فضای مجازی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیای عروس جدید خانواده خمینی روحانی‌ای بود که در 24 سالگی به اجتهاد رسید و پس از فوت آیت‌الله بروجردی در سال 1340 و در 62 سالگی مقام مرجعیت یافت. او در سال‌های مبارزه و تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی با انتشار اعلامیه و انجام سخنرانی از او حمایت می‌کرد، به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت امام زمان(عج) و ولایت فقیه اعتقاد و در عین حال تأکید داشت که اختیار فقیهان عادل فراتر از چارچوب احکام شرعی اولیه و ثانویه نیست. اما همراهی دو آیت‌الله العظمی در سال‌های پس از انقلاب از آن جنس بود که شاگردان نقل می‌کنند آیت‌الله گلپایگانی در پاسخ به مسأله‌ای گفت: «جواب این مسأله را امام خمینی فرموده‌اند و ما در مسائل سیاسی غیر از فرمایشات امام حرفی نمی‌زنیم.»

این نخستین بار نبود که خاندان خمینی با خاندان مراجع دیگر رشته پیوند استوار می‌کردند. سابقه این چنین ازدواجی از ازدواج مصطفی خمینی پسر ارشد امام با نوه پسری آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم، پیوند سیداحمد خمینی نیز با فاطمه طباطبایی دختر آیت‌الله طباطبایی آغاز شد و با وصلت یافتن سیدحسن خمینی، پدر احمد خمینیِ جوان با خانواده آیت‌الله موسوی‌ بجنوردی، سیدیاسرخمینی با خاندان بزرگ صدر و ازدواج سیدعلی خمینی با نوه آیت‌الله سیستانی ادامه پیدا کرد. با این حال ازدواج این نتیجه امام با نتیجه آیت‌الله گلپایگانی از نوع دیگری جلب توجه کرد.

احمد خمینی ازدواجش به موضوع چنان جذابیت ژورنالیستی داده بود که یکی از روزنامه‌ها روز سه‌شنبه عکس نخست صفحه اول خود را با تیتر «ازدواج ناگهانی خمینی جوان» به او اختصاص دهد و البته آماج انتقادات متنوع از اشتباه بودن تیتر تا چرایی انتخاب عکس در روزهای پس از زلزله مجدد در کرمانشاه قرار گیرد. با این حال توجه کاربران شبکه‌های مجازی به جرئیات زندگی سید احمد 20 ساله به عنوان یک آقازاده فعال در این شبکه‌ها می‌توانست موضوع را وسوسه‌انگیز کند.

در کمتر از یک سال اخیر دست‌کم دو بار حواشی او جنجالی شده است. نخستین بار با انتشار عکسی از مراسم عمامه‌گذاری او که منتقدان آن را «اشرافیت به واسطه برگزاری یک مراسم اختصاصی» تلقی کردند و مدافعان آن را تصمیم یک پدر برای ارج گذاشتن به اتفاق مهم زندگی فرزندش و در چارچوب حریم خصوصی تفسیر نمودند.

چندی بعد هم عکسی در رسانه‌ها منتشر شد که سید احمد را در جایگاه ویژه مراسم عزاداری یک هیأت در قم نمایش می داد و مسأله‌ساز شد. جایگاه ویژه ورزشگاه شهید حیدریان شهر قم که میهمانان ویژه را با شیشه‌ای از عزاداران میانه میدان جدا می‌کرد و بعد انتشار تصاویر بیشتر نشان داد که خیلی از مردان سیاسی اصولگرا هم پیش‌تر روی صندلی‌های آن نشسته بودند.

تعبیر خود سید احمد از همه این حواشی یک چیز است: «هدف اصلی انتقادات و تخریب من، پدرم سید حسن خمینی است. جریانی که بیت امام را نشانه گرفته، قصد دارد بسیار آهسته و پیوسته به مردم القا کند که سید حسن خمینی و بیت حضرت امام زندگی اشرافی و در اصطلاح لاکچری دارد.» شاید ابای از ادامه همین ماجرا بود که او به مرور از فعالیت‌های مجازی‌اش کاست و مراسم عقد ساده و سنتی او و همسر هنرمندش فاطمه دانش پژوه که گفته می‌شود نویسنده، شاعر و عکاس است، تنها 40 روز پس از خواستگاری بی سر و صدا و به قول تیتر شهروند «ناگهانی» برگزار شود. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

افزایش حقوق کارمندان سال 98 مشخص شد پدری هنگام تعویض پوشک دختر 2 ماهه اش را کشت+عکس پشت پرده مرگ زهرا کاظمی عکاس ایرانی - کانادایی در اوین/ او جاسوس نبود ! تجاوز به یک زن با مار در هتل! / مرد منحرف مجازات شد+ فیلم برداشتن روسری در خیابان های ایران چه معنایی دارد؟! + جزییات دختر 15 ساله در اتاق پشتی گیم نت مورد تجاوز پسری جوان قرار گرفت !+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین اخبار پرونده واردات خودرو/ میثم رضایی آزاد شد !؟ در ایران رخ داد / تمساح سرگردان همه را به وحشت انداخت! +عکس مسافر ایرانی از امریکا زن سوم می خواست که در دام زن دومش افتاد! هر خانواده 600 هزار تومان بسته غذایی می گیرد! تصادف هولناک قطار با پژو 206 در جاده " تبریز - آذرشهر " + عکس لحظه حادثه دستگیری 2 برادر در یک قتل خیابانی / قاتل مرد جوان خود را تسلیم پلیس کرد + عکس عکس های تصادف خودوری فوق لاکچری در بزرگراه شهید فهمیده عکس / کشف اسکلت یک آدم کوتوله در امریکا

منبع: رکنا

کلیدواژه: سیاسی زلزله آیت الله العظمی ازدواج گلپایگانی انتشار گذشت عکس ایران مرد قتل زن تجاوز فیلم دختر کودک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بار ترافیک میدان آزادی، بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان فتح و معابر اطراف با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام سبک خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در جریان بازدید از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام با بیان اینکه این پروژه در پادگان جی از بزرگراه یادگار امام به پروژه آزادگان متصل می شود، اظهار کرد: بار ترافیکی در بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان آزادی و بزرگراه شیخ فضل اله سنگین است. 

موسوی پور افزود: اگر شاخه غربی به سمت میدان فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شود محله بزرگراه آیت اله سعیدی و میدان آزادی که با گره های ترافیکی روبه رو بودند، سبک تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل شاخه شرقی طرح نیز گفت: در بخش شرقی این پروژه و بزرگراه شهید شوشتری سالها کاری انجام نشده و در این دوره اقدامات آن آغاز شده و البته هنوز به بهره برداری نرسیده است.

موسوی پور با اعلام اینکه در بزرگراه بسیج نیز به علت تردد کامیون ها ترافیک سنگین است، یادآور شد: با شاخه شرقی این طرح محله ابوذر، نبرد و افسریه از ترافیک سنگین خارج خواهد شد؛ در شمال تهران نیز به یک کمربندی نیاز داریم که از کنار کوه ها به بزرگراه ارتش متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • محمدرضا رستمی به مدال نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا رسید
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ محمدرضا رستمی به نشان نقره رسید
  • محمدرضا رستمی به مدال نقره رسید