Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزار‌ی فارس: محمد راستاد امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) به عنوان مهمترین مرجع قانون‌گذاری بین‌المللی دریایی و آژانس تخصصی وابسته به سازمان ملل است.

وی ادامه داد: این سازمان تخصصی و غیرسیاسی است، در چنین مرجعی حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آ‌مریکا به اثبات رسید، از باب اینکه اعمال محدودیت برای صنعت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کنوانسیون سازمان بین‌المللی سازمان دریانوردی مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این توصیه سازمان جهانی دریانوردی دستاورد مهمی برای کشور محسوب می‌شود که در این مرجع به اثبات رسید و تایید شد، ضمن آنکه در سند خروجی اجلاس شورای ۱۲۱ سازمان جهانی دریانوردی این موضوع ذکر شد.

راستاد ادامه داد: بدین ترتیب کشور حتی می‌تواند در مراجع دیگری هم که قصد پیگیری موضوعات مرتبط با تحریم را دارد، به این خروجی و جمع‌بندی سازمان بین‌المللی دریانوردی استناد کند.

وی بیان کرد: جمع‌بندی سازمان جهانی دیانوردی در مورد تحریم کشتیرانی ایران حالت توصیه‌ای دارد، اما کاملا مشخص می‌کند که محتوای سند ما که به کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی در آن اشاره می‌شود، این گونه است که کشور‌ها نباید اعمالی را انجام دهند که منجر به تبعیض برای سایر کشور‌ها در ارائه خدمات کشتیرانی و دریانوردی باشد. ضمن آنکه تاکید کرد کشور‌ها باید با تعامل با هم کار کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان جهانی دریانوردی بر همه موضوعاتی که ذکر شد، صحه گذاشته است و اگر قرار باشد موضوع تحریم در مراجع دیگری هم پیگیری شود این توصیه سازمان جهانی دریانوردی به عنوان یکی از مستندات محکم قابل استناد است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در حاشیه هفدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی خبر داد.

راستاد افزود: در این همایش دو مرجع بین‌المللی حضور داشتند که یکی مجموعه پیانک است که ایران عضویت آن را دارد و دیگری انجمن بین‌المللی تحقیقات آب؛ پیشنهاد طی مراحل الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در این همایش مطرح شد و در گام اول بنا شدن تفاهم‌نامه‌ای طی مراحل الحاق امضا شود و این تفاهمات در اختتامیه همایش به امضا رسید تا تشریفات قانونی الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به این انجمن طی شود و از این طریق همکاری‌های فنی بین ایران و این انجمن و سایر اعضا انجمن شکل گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تحریم های ایران سازمان جهانی دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی