Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با «فرانسیس گری» مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در خصوص همکاری‌های دوجانبه با این سازمان و روندهای جاری بین‌المللی در حوزه مالکیت معنوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به برنامه‌های ایران برای حرکت از اقتصاد مبتنی بر نفت و‌ گاز به اقتصاد دانش بنیان، بر اهمیت توجه به مالکیت معنوی در این مسیر تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن برجسته کردن اهمیت چندجانبه گرایی در عرصه بین‌المللی، اقدامات قهری یکجانبه و تحریم‌های غیرقانونی را عاملی مخرب برای توسعه و پیشرفت جوامع در حوزه علم و فناوری برشمرد.

مدیرکل وایپو نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین روندهای بین‌المللی در حوزه مالکیت معنوی، به مهمترین چالش‌های پیش روی جامعه جهانی در این حوزه اشاره و از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو فعال و سازنده در عرصه سازمان‌های بین‌المللی و چندجانبه گرایی تمجید کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو به سر می‌برد. این کنفرانس طی دیروز و امروز در شهر ژنو سوئیس در حال برگزاری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نشست با «اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت ملی افغانستان، «پیتر مائوئر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 سازمان ملل ظریف مالکیت معنوی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان ملل ظریف مالکیت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، سیدمهدی هاشمی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو و اظهار کرد: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضامحور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکان اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول به‌وسیله اسناد مالکیت رسمی دارند، افزود: متأسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص پیدا کرده است و به‌ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قراردادهای نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقیمانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

کد خبر 749940

دیگر خبرها

  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان