Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، انتظاری بخشدار مرکزی مراغه در بازدید از اقامتگاه بوم گردی جعفری در روستای ورائوی (ورجوی) گفت: ۲۵ میلیون تومان تسهیلات احداث از سوی بنیاد مسکن و ۱۵ میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی برای اقامتگاه‌های بوم گردی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اقامتگاه بوم گردی جعفری تاکنون بیش از ۶۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقامتگاه متشکل از ۱۱ اتاق برای اسکان گردشگران است.

انتظاری افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال در روستاها، احیا فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: احیای خانه‌های بوم گردی متناسب با ویژگی‌های بومی در این بخش، موجب افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ترغیب روستاییان به زندگی در روستا می‌شود.

انتظاری افزود: روستا‌های منطقه آذربایجان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی است و با ارائه طرح‌های گردشگری متناسب با ظرفیت هر روستا می‌توان در روستا‌ها رونق اقتصادی ایجاد کرد.

وی افزود: اختصاص بودجه مناسب به بوم گردی می‌تواند جهش بلندی در صنعت گردشگری و در نتیجه معرفی فرهنگ اصیل ایرانی آذربایجانی و تبادل فرهنگ‌ها داشته باشد.

بخشدار مرکزی مراغه با بیان اینکه نباید ظرفیت بوم گردی و گردشگری روستایی در شهرستان را دست کم گرفت، افزود: صنعت توریسم می‌تواند درآمد پایدار برای منطقه و شهرستان مراغه ایجاد کند.

انتظاری خاطرنشان کرد: به دلیل زندگی ماشینی در شهرها، علاقه مندی به استراحت در دل طبیعت و خانه‌های روستایی رو به افزایش است و ضروری است به نیاز جدید گردشگران توجه شود.

وی خواستار مشارکت دهیاران در معرفی روستا‌های هدف گردشگری این بخش شد و افزود: روستا‌های هدف گردشگری قابلیت بالقوه گردشگری است و با این وجود باید معرفی مطلوبی از این روستا‌ها برای جذب گردشگری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: روستا‌های هدف گردشگری می‌توانند به عنوان قطب‌های بوم گردی معرفی شده و در راستای رونق اشتغال روستا‌ها از قابلیت و جاذبه‌های گردشگری آن بهره گرفته شود.

انتظاری افزود: قبل از تامین زیرساخت‌های مختلف لازم است اقدامی جدی در راستای معرفی روستا‌ها به منظور رونق بوم گردی انجام شود.

 

انتهای پیام/ش

مجوز ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مراغه صادرشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال کشور با جمع‌آوری مدرک تمام باشگاه‌های لیگ برتر در فصل گذشته و جاری قرار است ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جلسه نخست برای صدور مجوز حرفه‌ای را برگزار کند.

در جلسه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای قرار است مستندات مورد نیاز کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه‌ها بررسی شود تا همان روز در خصوص تأیید یا تکذیب مدرک آنها تصمیم‌گیری شود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد بعضی از باشگاه‌های فعلی لیگ برتر نتوانستند مدارک خود را کامل کرده و مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. از این رو قرار است مجوز ملی آنها بررسی شود تا شرایط حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور را داشته باشند.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم پس از واگذاری به بخش خصوصی تمام مدارک خود را ارسال کردند تا بتوانند با دریافت مجوز حرفه‌ای اجازه حضور در فصل پیش روی لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

همچنین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای قرار است تا ۵ خردادماه درباره اعطای مجوز خود تصمیم‌گیری نهایی داشته و به AFC اعلام کند. در صورتیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف مدت ۲۱ روز از زمان اعلام فدراسیون فوتبال نکته‌ای درباره اعطای مجوز به هر یک از باشگاه‌ها داشته باشد اعلام رسمی می‌کند در غیر این صورت مجوزهای صادرشده از سوی کمیته‌های هر فدراسیون از قاره آسیا مورد تأیید این نهاد قرار می‌گیرد.

کد خبر 6100544 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مشخص شد
  • نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم
  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سدی در برابر انحصار
  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان