Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یازدهمین جشنواره ملی حرکت فرصتی را برای ارتباط و تعامل و به نوعی پیوند بین دانشگآه، صنعت، بازار و جامعه فراهم کرده است.

غلامرضا غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های بسیار مهم برای مجموعه دولت در شرایط کنونی ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه، جامعه، صنعت و بازار است، جشنواره که برآمده از هدف انجمن های علمی دانشجویی است این دغدغه را در این دوره و دوره های آینده پیگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این راستا دانشگاه با توجه به اثرگذاری بیش از پیش خود بر جامعه، امکان ورود دانش آموختگان را به عنوان سرمایه های کشور به بخش بازار و صنعت فراهم می کند.
معاون وزیر علوم ادامه داد : می توان امیدوار بود که دانش آموختگان و دانشجویان می توانند برای حل مشکلات و مسائل عرصه هایی از جمله صنعت، محیط زیست، خدمات و سایر بخش ها سهیم و موثر باشند.
غفاری، دستاورد بسیار مهم این جشنواره که موجب معرفی فعالان دانشجویی در عرصه علم شده است را پیوند و اتصال با حوزه های فناوری از جمله پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان ذکر کرد.
وی یادآور شد: برای اینکه این ارتباط مستحکم و گسترده تر شود، مجموعه دانشگاه تلاش می کند تا زمینه حضور دستگاه های مختلف در بخش صنعت و خدمات به اینگونه رویدادها و جشنواره ها فراهم شود.
به گفته وی امکان ارتباط گیری نمایندگان دانشجویان با بخش های مختلف صنعت و خدمات موجب می شود تا مسائل و مشکلات آنها در حوزه دانشگاه مطرح شود و علاوه بر تقویت ارتباط بین این بخش ها با دانشگاه، راهکارهای علمی و مطمئن برای رفع مشکلات آن حوزه ها بدست آید.
وی با اشاره به فلسفه تشکیل انجمن های علمی دانشجویی و استقبال دانشجویان از این انجمن ها تصریح کرد : اکنون در سطح دانشگاه های کشور بیش از 9 هزار و 500 انجمن علمی فعالیت دارند که بخش مهمی از این مجموعه در قالب افزون بر 40 اتحادیه علی و دانشجویی فعال هستند.
وی، بالندگی، رشد و توسعه کشور را در گرو استفاده بیشتر از مجموعه هایی که به عنوان سرمایه های علمی و انسانی کشور هستند دانست.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پنجم آذر کار خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرد و روز گذشته هفتم ماه آذر با معرفی انجمن های علمی برتر دانشگاه های سراسر کشور پایان یافت.
در این جشنواره، نمایشگاهی در فضایی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در سالن حجاب دانشگاه اصفهان و در قالب 105 غرفه برپا شده و آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های سراسر کشور در رشته های علوم پایه، مهندسی، فناوری، علوم نوین ، کشاورزی و صنعت در آن به نمایش گذاشته شد.
همچنین 85 پژوهشگر و دانشجوی خارجی در یک غرفه مشترک، توانمندی های خود را در این رویداد علمی و فرهنگی به نمایش گذاشتند.
6994/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه وزارت علوم معاون وزير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است