Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@17:08:48 GMT

والدین با کودک بیش فعال خود چگونه رفتار کنند؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۷۷۱۷

والدین با کودک بیش فعال خود چگونه رفتار کنند؟

ساعت24 -یک روانشناس گفت: اختلال بیش فعالی یک اختلال عصبی-رشدی است و معمولا از هفت سالگی شروع می‌شود.

محمد باقر حسنوند روانشناس کودک درباره‌ اختلال بیش فعالی اظهار کرد: اختلال بیش فعالی یک اختلال عصبی-رشدی است که با سه نشانه‌ی توجه، بیش فعالی، تکانشگری مشخص می‌شود، معمولا از هفت سالگی شروع می‌شود و می‌تواند عملکرد کودک را در حوزه‌های اجتماعی و تحصیلی تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره‌ی رابطه‌ والدین با فرزندان بیش فعال گفت: والدین این کودکان باید توجه کنند، کودکان آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که آن‌ها انجام می‌دهند و اولین الگو برای کودک خود هستند، اگر والدین الگوی رفتاری خوبی داشته باشند کودکانشان رفتار بهتری خواهند داشت. همچنین والدین باید احساساتشان را به کودک بیش فعال خود نشان دهند این احساس اگر صادقانه باشد کودک متوجه می‌شود رفتاری که انجام داده است چه تاثیری از لحاظ احساسی در والدین دارد، به طور مثال اگر از کودک خود ناراحت یا خوشحال هستید نشان دهید.

حسنوند در ادامه بیان کرد: والدین باید کودک خود را به کار خوب تشویق کنند و به گونه‌ای با کودک رفتار کنند که کودک پی ببرد رفتاری که انجام داده خوب است یا نه، اگر خوب است تشویق و اگر بد است تنبیه شود، ولی نه تنبیه بدنی. لازم به ذکر است والدین باید کودک را در آغوش بگیرند و یا به صورت کلامی به کودک محبت کنند.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید شنونده خوبی برای کودک خود باشند اظهار کرد: والدین این کودکان سعی کنند به قولی که به آن‌ها می‌دهند عمل کنند اگر گفتند بعد از انجام تکالیفت به پارک می‌رویم حتما به وعده خود عمل کنند. همچنین این کودکان متوجه وسایل با ارزش والدین خود نیستند به همین دلیل اشیاء با ارزش (تلفن همراه و...) را از دسترس این کودکان دور کنید.

وی گفت: والدین این کودکان باید توجه داشته باشند بر سر این کودکان داد و فریاد نزنند چرا که با فریاد چیزی درست نمی‌شود و کودک رفتار بد را ادامه می‌دهند. گفتنی است اگر خواسته‌ای از کودک دارید به صورت مثبت و آسان، در حد فهم و درک کودک مطرح کنید تا کودک متوجه انتظاری که از او دارید شود.

حسنوند اظهار کرد: به کودک خود که مبتلا به اختلال بیش فعالی است مسئولیت دهید، این مسئولیت دادن باعث می‌شود کودک یاد بگیرد مسئولیت رفتار خود را در درون خانواده و جامعه بپذیرد. شایان ذکر است والدین هر تذکر را یک بار به کودک خود گفته و به کودک فرصت شروع به حرکت دهند، انتقاد دائم باعث خستگی کودک و والد می‌شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: والدین به کودک فرصت دهند یک نقش را در خانواده به عنوان فرد مهم انجام دهد؛ با دادن این نقش کودک حس می‌کند مسئولیت دارد و مسئولیت پذیر می‌شود  و اعتماد به نفس خوبی در اوشکل می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کودکان بیش فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود