Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،گودرز امیری ،معاون استاندار لرستان گفت: بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری برای واحد‌های تولیدی و صادرات محور لرستان اختصاص داده‌شده است.


گودرز امیری  افزود: در رابطه با صادرات مشکلات متعددی داریم که بخشی مربوط به مشکلات ارزی است که ما نیز در این راستا انتقاداتی داریم، اما گاهی این تصمیمات متغیر است و بخش‌نامه‌های متفاوت به دستمان رسیده و علت آن این است که میدان‌دار کسان دیگری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید متناسب با نوع واکنش مخالفان و معاندین تصمیم بگیریم به‌گونه‌ای که بتوانیم واحد‌های تولیدی را سر پا نگهداریم، مواد اولیه موردنیاز را وارد کنیم و صادرات نیز داشته باشیم افزود: همه معاملات تجاری و بین‌المللی را باید رعایت کنیم و برای رعایت این امور است که گاهی اوقات سیاست متغیر است.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: تا قبل از نوسانات بازار و این تحریم‌ها از رویه ثابت برخوردار بودیم، ارز پتروشیمی وقتی وارد می‌شود برای تأمین مواد اولیه سایر واحد‌های تولیدی است که اگر این ارز وارداتی از طریق فروش تولیدات پتروشیمی نبود مشکلات جدی در کشور وجود داشت، از طرفی بخشی از این مشکلات ممکن است براثر سو استفاده گران داخلی باشد که باید با این مفاسد نیز برخورد شود که درجا‌هایی قوه قضائیه واردشده و اگر دولت مدیریت نکند ممکن است اتفاقاتی بیفتد بنابراین ضرورت دارد این مدیریت حاکم باشد.

وی بابیان اینکه در بخش صادرات امروز نیاز به تشکل‌های صادراتی داریم تصریح کرد: ایجاد تشکل‌هایی که بتواند این زنجیره ارزش را ایجاد و زنجیره تولید را به هم مرتبط کند که اگر غیرازاین باشد شاید به نتیجه‌ای که موردنظرمان است دست پیدا نکنیم.

امیری بیان کرد: لازم است این تشکل‌های صادراتی به شکل قوی، نظام‌مند، هدفمند و هوشمند تشکیل و به‌صورت علمی و فنی ورود کرد؛ دانش فنی و تکنولوژی ما باید تغییر کند، امروز شاید با این تکنولوژی فرسوده برخی واحد‌های تولیدی در کیفیت کالا نتوانیم در سطح بین‌المللی یا جهانی رقابت کنیم که می‌طلبد این تکنولوژی تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه به‌طورقطع تغییر تکنولوژی مستلزم هزینه است تصریح کرد: انجام هزینه مستلزم حمایت است و دولت در بخش‌هایی حمایت‌هایی را لحاظ کرده به‌طوری‌که الآن در استان بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری برای واحد‌های تولیدی و صادرات محور اختصاص داده‌شده است.

معاون استاندار لرستان بابیان اینکه تسهیلات روستایی با کمترین سود ممکن و تسهیلات اشتغال فراگیر در اختیار مردم قرارگرفته است گفت: در راستای دانش فنی اشکالی داریم که این روحیه جمعی و مشارکت در بین ما کم است؛ در نوسانات بازار در راستای محصولاتی که فکر می‌کردیم در سطح کشور تولید به‌اندازه کافی داریم به این یقین رسیدیم که دچار بحران هستیم و در بخش لاستیک تأکید بر این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و ملی باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به‌صورت ویژه پیگیری کنیم که مراجع پیگیری و بررسی این مشکلات متعدد است، هیئت پنج‌نفره در استان مستقر می‌شود و می‌تواند اختلافات بانکی بین سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با بانک‌ها حل‌وفصل کند.

امیری بابیان اینکه مراجع قضایی این آمادگی رادارند که در کمترین زمان ممکن به شکایت وارده در مورد اختلافات سرمایه‌گذاران یا تولیدکنندگان با بانک‌ها رسیدگی کنند افزود: بانک‌ها محدودیت و مشکلاتی دارند، باید سپرده‌های مردمی نزد بانک‌ها به‌عنوان امانت حفظ و برگردانده شود و به سود متعارف و معمول خود برسد و بتواند سرمایه داشته باشد.

وی عنوان کرد: این سرمایه ملی باید به‌صورت بهینه استفاده و بهره‌وری شود و به‌گونه‌ای مدیریت شود که هم بانک‌ها مطالباتشان را وصول کنند و هم مردم بتوانند از این منابع استفاده کنند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: در بخش دولتی مشکل منابع و مصارف نداریم، ولی بیشتر بانک‌های خصوصی به دنبال ارزش‌افزوده هستند و منابع استان را می‌گیرند و ممکن است در استان‌های دیگر مصرف کنند که پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به راهکار عقلانی برای رفع این مشکل برسیم؛ این آمادگی وجود دارد که مشکلات صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به‌صورت موردی بررسی کنیم.

وی بابیان اینکه سامانه‌ای ایجاد می‌شود که همه واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند در این سامانه وارد و ثبت‌نام کنند تصریح کرد: این واحد‌ها می‌توانند وضع موجود خود را بیان کنند و مشکلات را بگویند و پیشنهادات، نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند و ما بر اساس این سامانه مشکلاتی را که عمومی است احصا، جمع‌بندی کنیم و مشکلات موردی را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/ ب

 

۷۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری به لرستان اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

 

محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود