Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حوزه آب شرب به جرأت می توان گفت ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این استان از آب سالم برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخ زاد» بیان کرد: در دوره ای که مورد هجوم هجمه های رسانه های مختلف و معاندین انقلاب هستیم، وظیفه داریم با مقایسه فعالیت های 40 ساله انقلاب و انچه پیش از انقلاب وجود داشته است، دستاوردهای انقلاب را با آمار دقیق به نسل های جدید انتقال  دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه آب پروژه های عظیمی در سطح استان انجام شده که  از آن میان می توان به احداث سدهای نهب، بالاخانلو، برمانک، بهجت آباد و قلات اشاره کرد  که باعث ممانعت از هدر رفت آب های سطحی و ذخیره 200 میلیون متر مکعب آب در سطح استان شده است.

 

وی مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب را از دستاوردهای دیگر انقلاب دانست و افزود: در حال حاضر برای نزدیک به 46 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین از آبیاری تحت فشار استفاده می شود و نزدیک به 10 هزار هکتار هم در دست اجراست و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ زمینی با استفاده از این روش آبیاری نمی شد.

 

فرخ زاد افزود: در حوزه آب شرب به جرات می توان گفت 100 درصد جمعیت شهری از آب سالم برخوردار هستند و با انجام پروژه عظیم انتقال آب از سد طالقان به قزوین، مردم استان از یکی از با کیفیت ترین منابع آبی شرب برخوردار می شوند .

 

وی توضیح داد: در بخش آب روستایی، 6 آزمایشگاه در مجموعه آب و فاضلاب روستایی کیفیت آب های روستایی را کنترل می کنند و نزدیک به 84 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش آب سالم هستند، همچنین اکثر شهرهای استان از جمله قزوین، تاکستان، بیدستان محمدیه و آبیک زیرپوشش تصفیه خانه های فاضلاب هستند و مشکل آلودگی آب های زیرزمینی که در گذشته وجود داشت، مرتفع شده و پنج شهر دیگر در اسرع وقت زیرپوشش قرار می گیرند.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: با  اجرای طرح کوتاه مدت حفر چند چاه، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ  و مخزن ذخیره،  نیازهای فعلی آب استان حداقل تا سه سال آینده تأمین می شود و با اجرای  طرح بلند مدت خط انتقال و تصفیه خانه های آب طالقان در دراز مدت نیاز آب شرب برای شهرهای استان برطرف خواهد شد .

 

وی رعایت الگوی کشت را یکی از راه های ذخیره منابع آبی دانست و یادآور شد: امسال برای اولین بار رعایت الگوی کشت برای بهره وری مناسب ازمنابع آب  و کشاورزی توسط جهاد کشاورزی استان اجرا شد .

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مقام معظم رهبری زلزله کنفرانس مشهد مجلس بسیج مناطق زلزله زده خامنه ای رهبری جمعیت شهری آبیاری تحت فشار آب سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد