Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:58:00 GMT

ساخت یک مستند جالب درباره فروغ فرخزاد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۸۳۷۰

ساخت یک مستند جالب درباره فروغ فرخزاد

فیلم مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» به کارگردانی ماهور میرشکاک، در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

جمع‌آوری مجموعه عکسی از پرتره‌ زن‌هایی که به فروغ فرخزاد شباهت دارند، ایده اولیه‌ای برای ساخت مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» شد. این فیلم برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند ساخت مستند پرتره خانم فرخزاد

ماهور میرشکاک، کارگردان مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» درباره‌ روند ساخت این مستند گفت: «برای جمع آوری مجموعه عکسی از پرتره‌ زن‌هایی که به فروغ فرخزاد شباهت دارند، فراخوانی منتشر کردم و برای پروژه‌ای درباره‌ فروغ از افراد شبیه به او دعوت به همکاری کردم. استقبال زیادی شد و همه منتظر ساختن فیلمی درباره‌ زندگی فروغ بودند.»

وی افزود: «از افراد متقاضی که عکس و اطلاعات خود را ایمیل کرده بودند، دعوت به مصاحبه کردم و در نهایت بیش از پنجاه نفر در مصاحبه حضوری شرکت کردند. البته سوژه این فیلم ابداً این زن‌ها که بعضی به فروغ شباهت دارند و برخی هم ندارند، نیستند. فیلم همچنان پرتره‌ فروغ فرخزاد است که پنجاه و سه سال از مرگش می‌گذرد.»

میرشکاک در پاسخ به این پرسش که پیش از این هم سینماگرانی در حوزه سینمای داستانی با اعلام فراخوان بازیگر اقدام به ساخت فیلم کرده بودند، پیرامون ایده‌ اعلام فراخوان در این مستند گفت: «از ابتدای کار کاملا اطمینان داشتم که این پروژه با توجه به موضوعی که دارد، با هیچ گروهی از افرادِ منتخب کامل نخواهد شد مگر با آنهایی که احساس شباهت و غرابت با فروغ دارند و با کمترین واسطه، مصداقِ چهره منتشر شده از فروغ در جامعه امروز هستند. در نهایت مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» حاصل مونتاژ تصویر افرادی است که به صورت کتبی و ویدیویی اجازه استفاده از تصاویر ضبط شده را به ما دادند.»

عوامل تولید مستند ۲۳ دقیقه‌ای «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» عبارتند از ماهور میرشکاک (کارگردان و تهیه‌کننده)، بابک ابرغانی (فیلمبردار)، سعید زند (صدابردار) و نازنین نوروزیان (تدوین‌گر).

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود. او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بارها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • عکس های جالب از شب پره
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال