Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:51:53 GMT

بدبيني در زندگي مشترک و راهکارهاي آن

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۸۶۸۵

بدبيني در زندگي مشترک و راهکارهاي آن

خبرگزاري آريا -

فرد بدبين به خود و شريک زندگي اش صدمه مي زند و جايي براي محبت و علاقه باقي نمي گذارد که ناخودآگاه اين رابطه به سمت سردي روي مي آورد.
برخي از افراد دچار مشکلي به نام بدبيني هستند و نسبت به اخلاق و رفتار ديگران حتي نزديکانشان هم شک و ترديد دارند.
اين معضل مي تواند به سادگي يک زندگي را به تباهي بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زيرا شخصي که اين مشکل را دارد احساس مي کند چيزي را که مي بيند يا مي شنود واقعيت ندارد و با چيزي که در پشت صحنه وجود دارد متفاوت است. در واقع در ايجاد بيماري بدبيني، هم خانواده، الگوهاي اجتماعي و زيست شناختي هر کدام به سهم خود در اين بيماري نقش دارند که متاسفانه هيچ چيز مثل بدبيني در خراب کردن يک رابطه مخصوصاً در زندگي مشترک قدرتمند نيست.
فرد بدبين به خود و شريک زندگي اش صدمه مي زند و جايي براي محبت و علاقه باقي نمي گذارد که ناخودآگاه اين رابطه به سمت سردي روي مي آورد.
ادوارد رمسون روانشناس از دانشگاه سوآز لند در اين باره مي گويد: شخصي که دچار بدبيني است نمي تواند حقيقت را قبول کند. البته ما با دو گروه افراد بدبين مواجه هستيم؛ يکي افرادي که ممکن است در طول زندگي شان دچار بدبيني شوند و در حالت طبيعي دانستن و ندانستن قرار گيرند که فرد با آگاهي مي تواند به قطعيت برسد اما گروه دوم شامل همان افرادي مي شود که رگه شخصيتي بدبيني شان غيرقابل کنترل است و فرد در حالت ترس به سر مي برد و به دليل ترس و اضطراب دچار حالت توهم يا همان پارانوييد مي شود.
فرد بدبين به نکات منفي بسيار توجه دارد و نکات ريز و کوچک را خوب مي بيند. هميشه داراي عدم اطمينان است و خودش را از همه مسائل مبرا مي داند و حق به جانب است که گاهي ممکن است همراه با خودشيفتگي باشد و همچنين از مکانيسم هاي رواني بسياري استفاده مي کند و به شدت پرخاشگر است. وجود موارد ژنتيکي باعث آمادگي اختلال در فرد مي شود و محيط محرک آن به شمار مي رود.
متاسفانه در زندگي مشترک امروزي، بدبيني بسيار ديده مي شود که از طرف زن يا مرد نمايان است. فرد در اول نسبت به خود آگاهي داشته باشد و سپس وارد رابطه جدي شود و آن هنگام است که مي تواند از يک رابطه مطمئن برخوردار باشد، زن يا شوهر ممکن است نسبت به يک امري شک کنند.در اين صورت در درجه اول سوالشان را مي پرسند و با توجه به خود آگاهي آن را هضم مي کنند و به واقعيت مي رسند.
ما به عنوان همسر در زندگي مشترک حق داريم که بدانيم در زندگيمان چه مي گذرد. وقتي با مساله اي مواجه مي شويم که برايمان سوءظن يا بدبيني پيش بيايد بايد با شريک زندگيمان در ميان بگذاريم که بتوانيم به قطعيت برسيم و نسبت به دانستن امري ناخوشايند خود را آماده کنيم.
تعصب در روان شناسي به معناي فکر غيرمنطقي است که با موقعيت متناسب نيست اما بدبيني به معناي آن است که من مي ترسم آن اتفاقي را که دوست ندارم، بيفتد و دليل واقعي و منطقي براي آن ندارم. البته فرد بدبين هيچ وقت خودش را با تعصب توجيه نمي کند بلکه همسر يا طرف مقابلش است که طرف بدبين را متعصب مي نامد.
آن کسي که بايد مشاوره و تحت روان درماني قرار گيرد شريک فرد بدبين است. يک سري الگوهاي رفتاري وجود دارد که همسر فرد بدبين بايد آنها را رعايت کند که عبارتند از :
1 - رفتارشان با همسرشان باثبات و با اقتدار باشد.
2 - بحث کلامي نداشته باشند.
3 - وارد بازي هاي طرف مقابله نشود حساسيت هاي خود را نشان ندهند.
4 - اگر اين افراد با رعايت الگوهاي رفتاري فوق به نتيجه نرسيدند بايد از مشاوره کمک گيرند.
5 - اگر در زندگي مشترک، يکي از دو نفر نسبت به هم بدبيني شديد داشته باشند، ديگر رابطه اي باقي نمي ماند و فقط انگار اين دو نفر همديگر را دارند اذيت مي کنند.
6 - رابطه زناشويي بهنجار رابطه اي است که دو طرف نسبت به هم اطمينان و اعتماد دارند.
7 - بدبيني در زندگي مشترک يک آفت است که باعث خشم طرف مقابل مي شود. در زندگي زناشويي، اصل بر صداقت، تعهد و صميميت است و اگر اين موارد وجود نداشته باشد اسم اين رابطه، زندگي نيست.
8 - ايجاد ابهام و پاسخ ندادن به آن، توجه نکردن به علايق و مسايلي که براي فرد مقابل مهم است.
9 - اگر هر کدام از زوجين نسبت به امري در زندگي شک دارند و باعث ابهام برايشان شده از طرف مقابل شان سؤال بپرسند و سعي کنند براي اين کار از سؤالات انعکاسي و بدون تهديد استفاده کنند.
منبع :aftabir.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند؛ به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

این سخن را با حدیثى از امام باقر (علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر؛ به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج ۲، ص ۱۳۷، ح ۱)

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی