Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور عشایر بهمئی در نشست شورای عشایری این شهرستان گفت:پیش از این اداره امور عشایر بهمئی با یک نیرو زیر نظر اداره کل استان فعالیت میکرد. اکبریان با اشاره به خدمات انجام شده به عشایر منطقه گفت: حفر و برق رسانی به چاه منطقه عشایری پشت کوه ملاطهماسب، تاسیس شرکت تعاونی برای عشایر شهرستان، جذب ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی، بازگشایی ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری از جمله اقدامات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تامین ۲۲۰ تانکر تاشو و چرخ دار و تامین بیش از ۷ هزار متر لوله یک و سه اینچ پلی اتیلن از دیگر اقدامات این اداره بود. علی پور مدیر کل امور عشایر استان نیز گفت:عشایر نیرو‌های مولد کشور هستند و با تامین نیازمندی‌های آنان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم میشود. سنایی فرماندار بهمئی نیز گفت: یکی از مهمترین مشکلات عشایر شهرستان دسترسی آسان نداشتن به مناطق ییلاقی است که درصورت ساخت جاده منیزور به خیارکار، مسیر حدود ۳۰۰ کیلومتری فعلی به ۱۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.  
امام جمعه شهر لیکک هم با اشاره به ضرورت آموزش‌های فرهنگی به عشایر گفت: در کنار بررسی و رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی این قشر زحمت کش، باید زمینه آموزش عشایر را در مسائل دینی، احکام و حفظ منابع طبیعی فراهم کرد.
حجه الاسلام افروغی افزود: حلقه گمشده زندگی عشایری به علت دوری از مراکز شهری عدم دسترسی به طلاب و آموزش‌های دینی است که می‌توان با درایت و همفکری شرایطی را برای پر کردن این کمبود فراهم کرد. ساخت جاده منطقه عشایری منیزور به خیارکار، اهداء صد دستگاه صفحه خورشیدی، پرداخت یک میلیارد تسهیلات کم بهره به عشایر بهمئی از مهمترین مصوبات این نشست بود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد عشایر اداره امور عشایر تانکر آبرسان جاده عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو قابل تقدیر است و خواستار اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های فصلی، فصل بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوطه، ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر، بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع، تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری، ذخیره‌سازی سه میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی را یادآور شد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

میرجعفریان با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاک‌سازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌گرفتگی ضروری است.

کد خبر 751122

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد