Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان شمیرانات از ایجاد مرکز آموزش مهارت های امداد و نجات در لواسان خبر داد و گفت: آموزش اصولی و همگانی مهارت های لازم در هنگام وقوع حوادث طبیعی یک الزام است و در این راستا به‌زودی مکانی جهت آموزش مهارت‌های امداد و نجات در لواسان ایجاد خواهد شد.

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه خیز بودن شهرستان شمیرانات به لحاظ بلایای طبیعی گفت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور و با در نظر داشتن شرایط اضطراری در هنگام وقوع این پدیده طبیعی، شایسته بود بخشی از آموزش های امداد و نجات در نظام آموزشی کشور افزوده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شوربختانه نظام آموزشی کشور بسیار سنتی است و سالیانی متمادی است که تغییر بخصوصی را در آن شاهد نیستیم.
وی افزود: باید در سنین پایین کودکان را در جهت آمادگی مقابله با بلایای طبیعی و امداد و نجات آموزش داد. در این زمینه می‌توان از حضور ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد کمک گرفت و به درستی در این راستا گام برداشت. قطعا آموزش در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: آمادگی داریم درباره تأسیس مدرسه آموزش مهارت‌های امداد و نجات در بخش لواسان اقدام کنیم. تلاش می‌شود این مدرسه در کمترین زمان ممکن ایجاد شود. در این زمینه می‌توان با تهیه کتابچه هایی برای کودکان و حتی بزرگسالان و با کمک خیرین گام مهمی در گسترش این آگاهی عمومی برداشته شود.
فرماندار شهرستان شمیرانات در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه هنگام وقوع حوادث از ظرفیت دهیاری های سطح شهرستان بهره گرفته خواهد شد، افزود: دهیاری‌ها در هنگام وقوع حوادث همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر خواهند داشت.

به گفته وی، در زمان وقوع حوادث، هلال احمر و سازمان های مردم نهاد می توانند بازوی کمک رسانی باشند لذا باید اعتبارات و تجهیزات مناسب جهت حضور ارزشمند آنان در زمان وقوع حوادث مهیا شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرمانداری شمیرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود