Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@09:26:30 GMT

برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله در سامان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۰۳۲۴

برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله در سامان

برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله در سامان

بیستمین برنامه نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن جامعه تاب آور" در مدارس شهرستان سامان برگزار و دانش آموزان ایمنی در برابر زلزله را مشق کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دانش آموزان در این مانور راهکارهای واکنش سریع و ایمن در برابر خطرات احتمالی ناشی از زلزله را تمرین و آموزش دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مانور که با همکاری جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی، آموزش و پرورش شهرستان سامان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان، آتش نشانی برگزار شد، دستگاههای اجرایی وظایف خود در قبال رخداد زلزله را مرور کردند.

در این مانور، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه الزهرا (س) شهر سامان گفت: اجرای مانورهای آموزشی در مدارس به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با پدیده های طبیعی است و با آموزش به دانش آموزان به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.

سید تراب نوربخش اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان ، آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع و ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی از موارد موثر در کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.

بر اساس این گزارش، مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور ، با به صدا درآمدن آژیر خطر آغاز و عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش آموزان از کلاس های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش سوزی مهمترین تمرین های این مانور بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، استان چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و 400 مدرسه و نزدیک به 190هزار دانش آموز دارد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: مانور زلزله شهرستان سامان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونان وی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مجموعه همکاران، آغاز هفته معلم و روز معلم را به آنان تبریک گفت.

فرماندار دیلم بیان داشت: معلمان به عنوان اولین الگوی اجتماعی در سبک زندگی و رفتار برای دانش آموزان، نقش بسیار با اهمیت و با ارزشی در ترسیم آینده فرزندان این سرزمین دارند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم از همکاری همه جانبه مجموعه دولت و فرماندار شهرستان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

کد خبر 6094276

دیگر خبرها

  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان