Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، رضا حیاتی کارگردان نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» که در جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، گفت: جشنواره تئاتر مقاومت سکویی برای نشان دادن کارهای هنری ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت است و آزمون خوبی برای محک زدن و آشنایی جوانان با این سبک از تئاتر است.

وی با معرفی اعضای گروه تئاتری خود درباره چگونگی گزینش آنها برای این نمایش توضیح داد: سه نقش اصلی که بر نمایش محوریت دارند و دیگر بازیگران نمایش براساس سن، شخصیت و نوع بازی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حیاتی درباره داستان  «تو می‌مانی و چشم‌ها» گفت: نمایشنامه داستان پزشک رزمنده‌ای است که دوران اسارتش را در زمان جنگ پشت سر گذاشته و پس از گذشت سال‌ها در بیمارستانی مشغول به خدمت است. خانواده او برای زیارت به کربلا می‌روند و در راه بازگشت گرفتار حمله تروریستی شده و به شهادت می‌رسند.

وی در ادامه افزود: زمانی که دکتر خبر حمله تروریستی و شهادت خانواده‌اش را می‌شنود، دچار آشفتگی روح و روان شده و برای رسیدن آرامش راهی حرم امام رضا(ع) می‌شود، از قضا در بازار رضا، به یک عراقی که سال‌ها قبل او را اسیر و دوستانش را به شهادت رسانده بود، بر می‌خورد و او را تا هتل تعقیب و سعی در کشتن او با ماشین می‌کند که به هدفش نمی‌رسد، وی او را همراه خود به خانه می‌برد و با وجدان خود برای کشتن و یا زنده نگه داشتن او در جدال است.

کارگردان نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» با اشاره به انتظارات خود از جشنواره مطرح کرد: جشنواره تئاتر مقاومت جزء معتبرترین جشنواره‌های کشور است زیرا کارهای موضوعی و تخصصی خاص در آن شرکت می‌کنند که سطح کیفی جشنواره را بالا می‌برد. جشنواره تئاتر مقاومت فقط با موضوع دفاع مقدس نیست، در موضوع مقاومت به کارهای دیگر از جمله استکبار، تهاجم فرهنگی و... می توان پرداخت، اگر هر سال جشنواره برگزار شود کمک به بهبود رویکرد جشنواره و بازدهی و مخاطب بیشتر خواهد کرد.

وی درباره تجربه حضور در دوره های قبلی جشنواره گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره به عنوان بازیگر شرکت کرده بودم.

حیاتی درباره منشاء علاقه خود به بازی در نمایش‌های دفاع مقدس گفت: واقعه دفاع مقدس و جنگ را در کودکی احساس کرده‌ام و زمانی که نمایشی تحت این عنوان بازی و کارگردانی کردم، وارد بطن ماجرا شده و آن را لمس کردم، به همین سبب کار در این حیطه را دوست دارم.

شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیر بیگی و با همت بنیاد فرهنگی تئاتر روایت از۶ تا ۹ آذر در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان