Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که به منظور شرکت در اجلاس گروه بیست (G20) چهارشنبه شب به همراه همسر خود وارد بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین شد، روز پنجشنبه با «مائوریسیو ماکری» همتای آرژانتینی خود دیدار خواهد کرد. اجلاس گروه بیست در حالی برگزار می شود که شرایط به شدت بحرانی است.

منابع دیپلماتیک گزارش دادند مکرون در پاسخ به مائوریسیو ماکری که از وی پرسید امیدوار است شاهد چه چیزی در آرژانتین باشد، گفت: "مرا شگفت زده کن!"

این نخستین سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکای جنوبی است و پاریس برای حمایت از مواضع خود روی کشور آرژانتین حساب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار پیش از برگزاری اجلاس گروه بیست که مخالف چندجانبه‌گرایی است، برگزار می شود.

در واقع درگیری های دوجانبه بر این اجلاس سایه افکنده است: جنگ تجاری آمریکا و چین، تهدیدات رئیس جمهور آمریکا به منظور در نظر گرفتن مالیات برای خودروهای وارداتی از اروپا و تنش ها میان آمریکا و روسیه پس از آنکه مسکو کشتی‌های اوکراینی را توقیف کرد.

امانوئل مکرون در گفتگو با روزنامه آرژانتینی لاناسیون گفت: "اصلاحات در سیستم چندجانبه‌گرا، مبارزه با بی عدالتی و ارتقا یک دستورکار بین‌المللی که هدف آن حمایت از تنوع زیستی و مبارزه با بی قانونی در زمینه آب و هوایی باشد، از موضوعاتی هستند که فرانسه و آمریکای لاتین در مورد آن با یکدیگر توافق دارند".

رئیس جمهور فرانسه برای دیدار رسمی روز پنجشنبه خود از بوئنوس آیرس برنامه‌ای فرهنگی و سیاسی دارد. امانوئل مکرون که به شدت به ادبیات علاقمند است، قرار است در بنیاد بورخس با ماریا کوداما، بیوه خورخه لوئیس بورخس، نویسنده بزرگ آرژانتینی نیز دیدار کند.

قرار است مکرون پس از دیدار و گفتگو با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین، در حضور جامعه فرانسوی این کشور که حدود 20 هزار نفر هستند نیز سخنرانی کند. امانوئل مکرون روزهای جمعه و شنبه در حاشیه اجلاس گروه بیست دیدارهایی دوجانبه به ویژه با شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس، جمهور روسیه خواهد داشت. اما رئیس جمهور فرانسه با دونالد ترامپ دیداری نخواهد داشت. بر اساس برنامه کاخ سفید، ترامپ با همتایان دیگری از جمله آنگلا مرکل دیدار خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آرژانتین فرانسه جنگ رئیس جمهور آمریکا مالیات روسیه مسکو آمریکای لاتین ادبیات جامعه چین ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل رئیس جمهور آمریکا فرانسه کشتی ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد