Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مرکز علم و تمدن دانشگاه جامع امام حسین(ع) هشتمین دوره جامع «اولی الابصار؛ تربیت پژوهشگر تاریخ تحلیلی اسلام» ویژه برادران دانشجو و طلبه برگزار می شود.

تدریس این دوره برعهده محمدحسین رجبی دوانی و حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی است.

محورهای مورد بحث در این دوره شامل شناخت منابع ماخذ تاریخی اسلام، روش‌های پژوهش در تاریخ اسلام، بررسی و تحلیل مقاطع حساس تاریخ اهل بیت(ع) مانند رسالت نبی اکرم(ص)، امامت و خلافت امام علی(ع)، صلح امام حسن(ع)، قیام امام حسین(ع)، تاریخ خلافت و خاندان‌های حاکم مانند خلفای راشدین، امویان، عباسیان، فاطمیان، کلیات تمدن مسلمانان: آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران قبل اسلام، آشنایی با تاریخ کشورهای اسلامی، فراز و فرود تمدن در جوامع اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان تا ۱۲ آذرماه می‌توانند جهت ثبت‌نام اولیه این دوره و دعوت به مصاحبه مشخصات خود را شامل «نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، رشته و مقطع تحصیلی، نام حوزه یا دانشگاه محل تحصیل» را به همراه عبارت «اولی الأبصار» به شماره ۵۰۰۰۲۸۳۸۱۶ پیامک کنند.

مکان برگزاری کلاس‌های دومین دوره جامع اولی الابصار واقع در تهران تقاطع خیابان حافظ و خیابان طالقانی، مرکز علم و تمدن اسلامی است.

کد خبر 4471183

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشکده تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود