Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دادگاه عالی سریلانکا در دستوری حکم بازداشت فرمانده ارتش این کشور را به اتهام شرکت در آدم ربایی و قتل ۱۱ جوان در طول جنگ‌های داخلی این کشور و همچنین تلاش برای مخفی نگاه داشتن این اقدام را صادر کرد.

روزنامه انگلیسی زبان تایمز او ایندیا در گزارشی اعلام کرد: پلیس سریلانکا پس از صدور حکم دادگاه، راوی ویجه گراناتنه فرمانده ستاد دفاعی سریلانکا که مدت‌ها به حکم احضار دادگاه عالی این کشور بی توجهی کرده بود را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارتش سریلانکا بالاترین مقام نظامی این کشور است که توسط دادگاه عالی به اتهام شرکت در قتل عام اقلیت تامیل در طول جنگ‌های داخلی این کشور بازداشت شده است. وی همچنین متهم است که به مظنون اصلی این پرونده جهت فرار از سریلانکا و پناهنده شدن به کشور مالزی کمک کرده است.
ارتش سریلانکا متهم به جنایات جنگی در طول جنگ‌های داخلی این کشور شده است.
بازداشت راوی ویجه گراناتنه فرمانده ستاد دفاعی سریلانکا پس از مشخص شدن تلاش او برای ربودن یک شاهد در پرونده علیه خود صورت گرفت.
این مقام ارشد نظامی سریلانکا نقش خود را در تمام اتهامات وارده رد کرده است.
تاکنون سه حکم بازداشت علیه راوی ویجه گراناتنه صادر شده است، اما او حاضر به تسلیم شدن در مقابل پلیس نشده و حتی در ماه جاری به عنوان نماینده مخصوص رییس جمهوری سریلانکا به کشور مکزیک سفر کرده است.
خانواده‌های افراد مفقود شده در سریلانکا معتقد هستند که نظام حکومتی سریلانکا از جمله ارتش، پلیس و نیروی دریایی عاملان اصلی اکثر آدم ربایی‌ها در طول جنگ‌های داخلی این کشور هستند.
تاکنون چندین مقام نیروی دریایی سریلانکا در ارتباط با پرونده مفقود شدن ۱۱ جوان تامیل متهم شناخته شده اند و به قید وثیقه آزاد هستند.
بر اساس گزارش دولت سریلانکا بیش از ۱۹ هزار تن در طول جنگ‌های داخلی سریلانکا مفقود شده اند.
احتمال می‌رود که این افراد به قتل رسیده باشند. تاکنون چندین گور دسته جمعی در مناطقی که در آن‌ها میان شبه نظامیان و ارتش سریلانکا درگیری بوده کشف شده است.
ماه گذشته ماتریپالا سریسینا رئیس جمهوری سریلانکا اعلام کرده بود که به دنبال رفع اتهامات جنایت جنگی علیه ارتش سریلانکا در طول جنگ داخلی با شورشیان تامیل نادو است.
از سال ۲۰۱۳ تاکنون سه قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ارتش سریلانکا به دلیل نقض حقوق بشر در مراحل پایانی جنگ داخلی این کشور صادر شده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل از روند کند رسیدگی به اتهامات جنایات جنگی در سریلانکا انتقاد کرده و خواهان تشکیل یک دادگاه بین المللی با حضور قضات بین المللی در سریلانکا شده است.
اما سریلانکا با این درخواست مخالفت کرده است.
در سال‌های اخیر سریلانکا شاهد افزایش فشار جامعه بین المللی برای بررسی اتهامات نقض حقوق بشر در طول جنگ‌های داخلی با شورشیان تامیل بوده است.
جنگ داخلی سریلانکا از سال ۱۹۸۳ از سوی اقلیت تامیل برای ایجاد کشوری مستقل به نام تامیل در قسمت‌های شمالی و شرقی جزیره سریلانکا آغاز شد.
ارتش سریلانکا با شکست شبه نظامیان ببر‌های تامیل پس از ۲۶ سال، به جنگ داخلی در این کشور پایان داد.
براساس گزارش‌های منتشر شده، بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر، از شبه نظامیان ببر‌های تامیل و نیرو‌های دولتی، و افراد عادی در جنگ داخلی این کشور کشته شدند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی گفت: با گزارشی مبنی بر برق گرفتگی فردی در محدوده‌ی روستای لزرجان شهر واجارگاه رودسر به پلیس ۱۱۰، نیرو‌های پلیس و عوامل امدادی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.

فرمانده انتظامی رودسر گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، پسری ۲۲ ساله که بر روی پُلِ روستای لَزرجان این شهرستان در حال ماهیگیری بود بر اثر برخورد ابزار فلزی ماهیگیری (لانس ماهیگیری) با کابل فشار قوی دچار برق شد و جان باخت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با بیان اینکه جسد این جوان برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد و ابراز تاسف از این حادثه دلخراش ، به شهروندان تاکید کرد در انجام کار‌های خود، نکات ایمنی را به دقت رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم