Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@14:09:21 GMT

◄ بخشی از ریل‌ ملی به راه‌آهن تحویل شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۱۱۸۵

◄ بخشی از ریل‌ ملی به راه‌آهن تحویل شد

تین‌نیوز | 

شرکت راه‌آهن در واکنش به خبری مبنی بر «تعلل راه آهن از دریافت 2 هزار تن ریل ملی» که در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد بود واکنش نشان داد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این گزارش‌ توضیح داده است؛ طبق اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این شرکت در جایگاه یک شرکت ملی و حاکمیتی در چارچوب توسعه اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از منافع ملی، همواره استفاده از کالای باکیفیت و ایمن تولید داخل‌ را در اولویت خود قرار داده است و این موضوع نه تنها در خصوص تولید ریل توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان که در زمینه سایر محصولات و ادوات مورد نیاز این صنعت که توان تولید آن در داخل وجود دارد نیز صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌راه‌آهن در ادامه آورده است: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی سو برداشت‌ها در خصوص عدم همکاری با شرکت ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تحویل ریل ملی، همواره نهایت هماهنگی و همراهی و انعطاف را با این شرکت در زمینه تولید ریلی ملی در طول سال‌های اخیر داشته و حسن نیت خود را در عرصه‌های مختلف از جمله چارچوب قرارداد و نحوه پرداخت نشان داده است‌ و البته در این مسیر، امنیت جابه‌جایی مسافر و حمل‌ بار از بالاترین اولویت برخوردار است.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن، براساس اسناد و اطلاعاتی که تا پیش از این بارها نیز از سوی رسانه‌ها‌ منتشر شده است، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در خصوص نظارت‌های فنی در خرید ریل نهایت دقت و جدیت را انجام داده و بحث استانداردهای کیفی، همواره به عنوان مهم‌ترین اولویت از دید متولیان آن مطرح بوده و هست.

در ادامه این توضیحات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده است: شرکت راه‌آهن قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل U33 را در تاریخ ۱۳۹۵.۸.۲۵ با شرکت ذوب‌آهن اصفهان منعقد و در پی آن، این شرکت متعهد به تحویل ریل‌های مذکور به راه‌آهن مطابق استاندارد بین‌المللی طی مدت ۵ ماه شد، پس از انتخاب و معرفی مؤسسه بازرسی کننده، شرکت مذکور در چندین نوبت از جلسه در تاریخ ۱۳۹۶.۲.۳۱ و در تاریخ ۱۳۹۶.۵.۱ اعلام کرد که برنامه تولید ریل طی هفته آتی آغاز خواهد شد که البته هر بار تولید ریل به دلایل فنی به تأخیر افتاد و عملاً تولید ریل از تاریخ ۱۳۹۶.۷.۴ آغاز و طی ۸ روز از تاریخ مذکور تا ۹۶.۷.۱۲ در حدود ۱۰۰ تن ریل U33 نورد و مجدداً به جهت برخی دلایل فنی خط نورد ریل متوقف شد.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن به خبرگزاری فارس، شرکت ذوب‌آهن اصفهان در آذرماه، دی‌ماه و بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ به صورت منقطع در حدود ۴۰۰ تن دیگر ریل U33 نورد شد، برای انجام آزمایشات کیفی مورد نیاز برای تطبیق با استاندارد مربوطه، نمونه‌های لازم از سوی شرکت ذوب‌آهن به آزمایشگاه مورد تأیید ارسال شد که نتایج این آزمون‌ها، باوجود آماده شدن در اواخر بهمن ماه در اختیار مؤسسه بازرسی‌کننده قرار نگرفت.

شرکت راه‌آهن در ادامه آورده است: با پیگیری راه‌آهن به منظور بررسی وضعیت تولید ریل و آزمایش آن، جلسه‌ای در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ با حضور نمایندگان طرفین و مؤسسه بازرسی‌کننده برگزار و مقرر شد نتایج آزمون‌ها در اختیار شرکت «بیرووریتاس» قرار گرفته و نواقص اسناد و مدارک فنی برای صدور گواهی کیفیت ریل‌ها برطرف شود، با وجود پیگیری‌های مستمر روند آماده کردن اسناد و مدارک و تحویل آنها به مؤسسه بازرسی کننده تا اواخر اردیبهشت ۱۳۹۷ به طول انجامید، پس از تحویل این مدرک و بررسی مطابقت آنها با مشخصات فنی و استاندارد ریل، گواهی کیفیت مربوط به ریل‌های مورد اشاره در خردادماه جاری برای حدود ۵۴۵ تن ریل (U33) (46E2) ارائه شد.

در ادامه این توضیحات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده است: در پی این اقدامات، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای چگونگی تحویل این ریل‌ها انجام گرفت و با ارسال واگن، تحویل‌گیری محموله مذکور از ۲۷ خردادماه ۱۳۹۷ شروع شد، بسته‌بندی، بارگیری و تحویل ریل‌های مذکور که شامل حدود ۵۰۰ تن ریل ۱۸ متری می‌شود تا اواخر تیرماه سال جاری به طول انجامید، از سوی دیگر تاکنون راه‌آهن، چندین بار برنامه زمانبندیتولید و تحویل مابقی ریل‌های موضوع قرارداد از سوی ذوب‌آهن را درخواست داشته که امیدواریم به زودی دریافت کنیم و در حال حاضر پس از ۲۲ ماه، حدود ۱.۴ درصد از ریل‌های موضوع قرارداد تحویل شده است.

براساس آنچه یاد شد حسب ضوابط و استانداردها، همه ریل‌های تولیدی (به طور مشخص هر بخش) توسط شرکت ذوب‌آهن قبل از هرگونه بهره‌برداری باید از طریق یک مؤسسه استاندارد مورد آزمایش و تأیید قرار بگیرد و در غیر این صورت هیچ‌گونه بهره‌برداری از آنها مجاز نیست.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن ریل ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از افزایش ۱۰۴درصدی تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت‌مدیره این شرکت با اشاره به توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر، بیان کرد: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی شیراز پارسال موفق به رشد ۱۰۴درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی را نشان‌ از تعهد و تلاش این مجموعه برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و یادآور شد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش‌ِ رو به‌طور مداوم در حال ارتقای میزان تولید است.

سهم ۲۵درصدی پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا اعلام کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲، در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵درصد رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نشان‌دهنده رشد توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی منجر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با اشاره به پیشرفت قابل‌ توجه پروژه‌های توسعه‌ای افزون بر افزایش تولید، تصریح کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجراست و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر همسو با تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین - رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره کرد و این مهم را گامی مهم درجهت خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی

وی اضافه کرد: این دستاورد با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴ میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، محصولی راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین - رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا به برنامه‌های آینده این شرکت نیز اشاره و با تأکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳ ادامه داد: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد