Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي گفت: طرح بسيج همگام با کشاورز در 40 هزار روستاي کشور اجرا مي شود و امسال نيز 8 هزار روستا زير پوشش اين طرح قرار گرفت.

به گزارش ايرنا محمدرضا جهانسوز روز پنجشنبه در اجلاسيه شهداي کشاورز خراسان جنوبي در بيرجند افزود: با اجراي طرح بسيج همگام با کشاورز امسال در 22 هزار نقطه کشور شاهد افزايش محصولات کشاورزي خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: سالانه بين 10 تا 15 ميليارد دلار محصولات استراتژيک کشاورزي وارد کشور مي شود.
رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي اظهار داشت: در اين زمينه اين سازمان در کنار وزارت جهاد کشاورزي مبادرت به اجراي طرح بسيج همگام با کشاورز به منظور کمک به علمي سازي کشاورزي کرده است.
وي عنوان کرد: هر چند وابستگي ما در حوزه تامين محصولات استراتژيک کشاورزي به کشورهاي خارج زياد است اما کشاورزان نمونه کشور مي توانند 2 تا سه برابر متوسط ملي، محصول توليد کنند.
جهانسوز اضافه کرد: به عنوان مثال متوسط توليد ملي گندم چهار تن در هکتار است اما کشاورز نمونه کشور 13.5 تن محصول توليد مي کند همچنين متوسط ملي توليد پسته هزار کيلو در هکتار است که کشاورز نمونه 15 هزار کيلو در هکتار توليد مي کند.
وي يادآور شد: اين افزايش توليد در سطح نشان از اين است که ما توان داريم و مي توانيم در کنار هم با علم و قدرت بدون حضور خارجي و بيگانه گان محصولات کشاورزي توليد کنيم.
رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي يادآور شد: هفته گذشته توسط سازمان تحقيقات کشاورزي پنج کتاب با حضور معاون وزير جهاد کشاورزي رونمايي شد که نشان از توانايي بسيار بالاي ما در بخش کشاورزي است.
وي گفت: 22 طرح توسط سازمان بسيج مهندسين کشاورزي به دولت ارائه شده که اميد است از اين طريق با نابودي استکبار جهاني شاهد خوشحالي و رضايت کشاورزان باشيم.
جهانسوز گفت: به فرموده امام جعفر صادق (ع)؛ کشاورزان در روز قيامت بهترين مقام و منزلت را به قرب الهي داشته و به نام مبارکان خوانده مي شوند و جايگاه شهيد کشاورز بسيار بالاست.
رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي افزود: ميزان توليدات کشاورزي کشور نسبت به ابتداي انقلاب چهار تا پنج برابر شده است عليرغم اينکه جمعيت کشور بيش از 2 برابر شده اما ضريب خودکفايي ما بالا رفته است.
وي با بيان اينکه افزايش توليدات کشاورزي و خودکفايي در اين زمينه چيزي جز برکت انقلاب، علم ناشي از آن و تلاش کشاورزان نيست افزود: امروز شرايط تحريم ظالمانه است نبايد چشم اميد به بيگانگان داشت.
جهانسوز تاکيد کرد: نبايد فکر کنيم کنوانسيون ها و قراردادها راه نجات ما از جنگ اقتصادي خواهد بود چون تا در دنيا کفر وجود دارد جنگ هم خواهد بود لذا بايد رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتي را جدي گرفته و رعايت کنيم.
خراسان جنوبي داراي 213 شهيد کشاورز است، پنج جلد کتاب شهداي کشاورز با موضوع وصيت نامه و خاطرات آنان تاليف شده و به زودي از آن رونمايي خواهد شد.
7557 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد