Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحول سلامت متاسفانه در سال های اخیر با کمبود منابع مالی و کاهش تحقق اهداف مورد انتظار مواجه شده است.

اخبار اجتماعی ایران/  حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از مراکز بهداشتی و درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وظیفه نظارتی که مجلس دارد پیشنهاد شد، حوزه سلامت جنوب کرمان بررسی شود و بر این اساس با همراهی اعضای کمیسیون و معاون پارلمانی وزیر بهداشت از مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان بازدید خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات قابل توجهی بعد از اجرای طرح تحول سلامت انجام شده، اما هنوز کار‌های بسیاری باید در حوزه سلامت انجام شود تا وضعیت مردم بهتر شود هنوز در بسیاری از مناطق کشور با ایده آل‌ها فاصله داریم و به علت محدودیت منابع مالی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

شهریاری تصریح کرد: طرح تحول سلامت در چند سال ابتدای اجرای طرح منابع قابل قبولی را به حوزه سلامت تزریق کرد و امروز تحولی را در وضعیت بیمارستان‌ها شاهد هستیم، اما طی یکی دو سال گذشته متاسفانه دچار کمبود منابع مالی شد و آن انتظاری که از این طرح وجود داشت، محقق نشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت در بودجه ۹۸ درباره منابعی که برای حوزه سلامت تخصیص می‌دهد باز هم توجه بیشتری داشته باشد و امیدواری که در دل مردم به ویژه مناطق محروم ایجاد شده ادامه یابد و بتوانیم بیمارستان‌های دولتی را سروسامان دهیم تا وضعیت خوبی داشته باشند و بیماران دغدغه دیگری نداشته باشند که خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم این امر محقق شده است.

شهریاری بیان کرد: اکنون نگران هستیم اگر منابع مالی دچار کمبود شود این امیدواری که برای مردم بوجود آمده که یکی از نقاط قوت دولت دکتر روحانی بود و با همت و تلاش‌هایی که دکتر هاشمی داشتند، حاصل شده، دوباره با مشکل در این حوزه روبرو شویم.

سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات همت کند

وی اظهار کرد: مسئولان به ویژه سازمان برنامه و بودجه و دولت همت کنند و منابع مالی قابل قبولی را نه فقط تصویب بلکه تخصیص دهند تا بتوان این مشکلات را سروسامان داد.

شهریاری با بیان اینکه انتظار ما از دولت است که توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشد، گفت: بودجه را در مجلس خیلی نمی‌توان تغییر داد، اما باید دولتمردان را قانع کنیم که اولویت را به مناطق محروم بدهند و پیگیری کنیم پروژه‌های در حال احداث تسریع شوند.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت انتظار داریم منابع پایداری برای حوزه سلامت تصویب شود، افزود: بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در پرداخت‌ها مشکل دارند و تنها گروهی که پرداختی آن‌ها معوق داشته، اما از خدمت به مردم دست برنداشتند، پزشکان و پرستاران هستند در حالی که کمترین افزایش در تعرفه‌های پزشکی را داشته ایم.

با ایده آل‌ها فاصله داریم

گلمکانی معاون وزیر بهداشت هم در این بازدید اظهار کرد: توفیق حاصل شد با حضور جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حوزه سلامت جنوب کرمان بازدید کنیم.

وی بیان کرد: در بازدید‌هایی که تاکنون داشته ایم همکاری که بین بخش خصوصی و دولتی حاصل شده بود قابل توجه بود و یک بیمارستان خصوصی در جیرفت به صورت مشارکتی، خدماتی با نرخ دولتی ارائه می‌کند که باید کمک کنیم این روند ادامه پیدا کند.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت تصریح کرد: پروژه‌هایی که آماده افتتاح هستند در حوزه دانشگاه بازدید می‌شود و امیدوارم این حرکت برای مردم این منطقه همراه خیر و برکت باشد؛ علی رغم پیشرفت‌های خوبی که در سال‌های بعد از انقلاب برای حوزه سلامت این منطقه شده است، اما به نظر می‌رسد با ایده آل‌ها فاصله داریم که امیدواریم هر چه سریعتر به ایده آل‌ها نزدیک شویم.

همچنین مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه این بازدید اظهار کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان از حوزه دانشگاه بازدید می‌کنند و از اهداف این سفر کمک به بودجه زیر بنایی وضعیت بهداشت و درمان منطقه است که با همتی که در این مجموعه وجود دارد ما را در سال آینده در حوزه بودجه و اتمام پروژه‌ها که اکثرا نزدیک به بهره برداری هستند، کمک خواهند کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۲۱ در مورد اعتبارات بودجه‌ای نیروهای مسلح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 21 در خصوص توزیع اعتبارات نیروهای مسلح با 169 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح بخش درآمدی جدول 21 لایحه بودجه 1403 گفت: مجلس یازدهم اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود 31 میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول 21 مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در جدول 21 به صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود 1.8 دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرزها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: این رقم یعنی 1.8 دهم میلیارد یورو، نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با جدول 21، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ 1.8 دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس 1.8 دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳