Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - همایش بزرگداشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید، روز پنجشنبه با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، مسئولان، استادان و دانشجویان در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیات سید محمدجواد علوی بروجردی و محمدجواد فاضل لنکرانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام علی یونسی مشاور سابق رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در این همایش حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه مفید در این همایش گفت: مرحوم آیت الله اردبیلی در تمام طول عمر خود دغدغه تبلیغ اسلام را داشت و در پی معرفی برداشتی معقول از اسلام بود به نحوی که موجب جذب نسل جوان و آینده به این دین الهی شد.
مسعود موسوی اردبیلی اظهار داشت: اسلام در تمام ابعاد زندگی بشر از جمله روابط و بحران های اجتماعی، مسائل اقتصادی، سیاسی و قضایی دارای راه حل هایی است که می توان این دین را راه حل زندگی بشر و تنها راه برای سعادت انسان دانست و برای دست یافتن به چنین اهدافی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی دانشگاه مفید را در قم تاسیس کرد.
همچنین برگزاری نمایشگاه عکسی از مقاطع مختلف زندگی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی از جمله بخش های جانبی این همایش بود.
مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید پس از یک عمر تلاش علمی، فقهی و سیاسی، سوم آذرماه 1395 در 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.
وی متولد سال 1304 در اردبیل بود که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور رسید.
عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، عضو شورای عالی قضایی، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و مسئولیت اجرای فرمان 6 ماده‌ای حضرت امام راحل از مسئولیت های این مرجع فقید بود.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بزرگداشت آيت الله اردبيلي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی های آثار عیاری و نقش او در ارتقای سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه های اصلاح و مرمت شده فیلم های سینمایی «آبادانی ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می آید و پس از نمایش فیلم ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می شود.

حضور در این مراسم برای علاقه مندان سینما آزاد است.

کد خبر 6097043 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم